De stad in

Spanje, Málaga

Vandaag gaan we de stad verkennen. Er is kans op buien en dan is het altijd handig als er een café of museum in de buurt is. Voorlopig is het redelijk weer er is wel veel wind maar af en toe schijnt ook de zon door de wolken.
De eerste kerk hebben we al gehad, maar ik was niet onder de indruk. We beginnen wat blasé te worden. Al weer een kerk, zo'n Romeins theater heb ik ook al eens gezien, die kastelen staan altijd boven op de berg, nooit onder in het dal.
Toch volgen we maar de touristische wandeling die we bij de vvv hebben gekregen, want gebouwen, huizen en vooral markten vind ik altijd wel interessant. Bij een groot monument heb ik nog aan een aantal leerlingen gevraagd waar het monument voor bedoeld was want zij waren daar met een vragenlijst bezig en mijn Spaans is niet zo goed dat ik alles kon ontcijferen. Ik had al wel begrepen dat het om 46 slachtoffers ging die hier in 1836 gevallen waren in hun strijd tegen de tirannie, maar wie die tiran was was me niet duidelijk. Zij wisten dat ook niet maar we hebben wel een leuk gesprek gehad.
We hebben de stadswandeling gedaan en eten nu bij de markt.
Jan wilde crayfish want dat was aanbevolen en ik wilde scheermessen want dat vind ik een van de lekkerste schelpdieren. We namen er ook nog een Russische salade bij want we bedachten te laat dat we die eigenlijk moesten boycotten. Jan dacht dat we veel te veel zouden hebben, maar dat viel mee.
Eerst kwam de Russische salade met veel mayonaise aardappelen en vis. dat was een goede bodem. Toen kwamen de cray fish, die geen rivierkreeftjes waren maar langoustines, ook wel Noorse kreeftjes genoemd. Deze zijn wel heel lekker maar ook vrij klein en heel duur. Vier voor 20 euro. De scheermessen. vond ik heel lekker. Wel een beetje taai maar dat geeft een lekkere bite. Jan heeft echte big problemen met zijn gebit en kon ze nauwelijks kauwen.
We zitten nu weer in het appartement krachten op te doen voor de avond.
Om half vijf zijn we weer de stad ingegaan. Eerst naar het Carmen Thyssen museum. Daarna zijn we de stad ingegaan. Het is nog steeds droog en daarom hebben we nog een biertje op een terrasje kunnen drinken.
We hebben wel binnen gegeten want er komt steeds meer wind en dat maakt het een beetje koud. Na het eten hebben we nog wat door de stad gelopen, daar was het prima weer voor. Ze zijn druk bezig met de voorbereiding van het carnaval. Dat zal morgen wel losbarsten. Vanmiddag zag ik al een groep mensen dansend en trommelen door de stad trekken. Eerst dacht ik dat dat een groep vroege carnaval vierders waren maar het bleken Hara krishna aanhangers te zijn.

Ziet er goed uit. Mooie foto's. Fijne dag! Groeten Inge

Inge 2022-02-27 07:47:44

Ik snapte heel goed dat je het weer in Nederland spuugzat was, maar het is inmiddels heerlijk weer hier met een fantastisch zonnetje.

frouk 2022-02-27 16:01:27

Wel een uitgebreid verslag over eten ,maar niets over de museumbeleving dat zou ook wel eens leuk zijn . hahaha Hara Krishna als carnavals optocht .dat is een goeie Maar je foto’s zijn mooi.