Met Mischa naar de botanische tuin

Indonesië, Ubud

Eileen is gelukkig weer opgeknapt en we zitten nu te wachten op de auto's om naar de botanische tuin te gaan. Die ligt meer naar het noorden bij de drie meren waar ook de beroemde tempel is.
Gisteren hebben we ook weer iets belangrijks geleerd. Ik had al een boze mail naar mijn bank gestuurd omdat hier bijna overal mijn pinpas werd geweigerd. Alleen bij de geldmachine werkte hij. We zijn er achter gekomen dat als je met je kaart wil betalen men er vanuit gaat dat het een creditkaart is want die gebruiken ze hier allemaal. Als je dan je pin invoert zegt hij wel pin ok maar daarna transactie geweigerd. Je moet zeggen dat het een debetkaart is, dan pakken ze een andere machine en dan wordt je pinpas wel geaccepteerd.
Vandaag zijn we naar de botanische tuin gegaan. Eigenlijk meer een drive-in park het is heel groot en met de auto rij je van de ene plek naar de andere. Daartussen zijn grote gazons waar veel mensen aan het picknicken waren. Jammer genoeg was de orgideën tuin gesloten maar het was wel leuk.
Na de lunch moesten we weer terug want in Bali is niks ver, maar het duurt altijd wel lang voor je er bent. We hadden namelijk kaartjes voir een voorstellingen van de Apendans. Een aantal mensen uit de desa bij onze villa deden daar aan mee en hadden voor kaartjes gezorgd.
Zo'n apendans is net een opera en het gezang is heel mooi. Veel beter aan te horen dan dat gamelan gedoe waar mijn oren nog steeds niet aan gewend zijn.
De voorstelling was heel mooi. Nu zitten we te wachten op ons soupé in een warung vlak bij onze villa.