Van uit Segovia

Spanje, Ávila

Vandaag maken we een tochtje vanuit Segovia. We gaan eerst naar Coca dan naar Ávila en dan weer terug. In Coca is een groot kasteel dat we wel wilden zien. In onze oorspronkelijke reis planning wilden we er zelfs een nacht overnachten. Ik kon er echter geen accommodaties vinden en dat is maar goed ook want het kasteel was best interessant, wel veel nauwe wenteltrappen, maar voor de rest is er niet veel in Coca.
Ávila heeft veel meer te bieden. Het is de hoogst gelegen stad (1100 m) in Spanje en de grootste ommuurde stad in de wereld.
We hebben wat door de stad gelopen maar niet te ver want het liep aardig naar beneden en we waren al best moe.
Anneke heeft de kathedraal nog bezocht, maar ik begin al last te krijgen van kathedraal moeheid en besteed mijn geld liever aan een groot glas bier.
lDat brak me wel op. In het bier dat ik bestelde zaten allemaal klonten. Dat vond ik wel vreemd, dus ik vroeg de kelner wat dat was. Hoewel hij alleen Spaans sprak begreep hij wel dat ik geen klonten in bier wilde. Met behulp van google translate legde hij uit dat ze de glazen in de diepvries bewaren en dat daardoor het bier gedeeltelijk bevroor. Ik kon wel een ander biertje zonder ijs krijgen. Dat andere biertje was dan wel niet bevroren maar nog wel zo koud dat ik er pijn in mijn buik van kreeg.
Op de terugweg zijn we onder langs het Alcazar gereden want daar kan je een mooie foto maken. Het leek daar wel te sneeuwen van alle pluizen die uit de populieren waaien. Gelukkig hadden we nog een mondkapje in de auto liggen, want als je zo'n pluis achter in je keel krijgt dan hoest je je dood.
Het weer was weer prima, er komt langzamerhand wel meer bewolking.
's Avonds zijn we nog even door de joodse wijk van Segovia gelopen. Daar is ook een Mexicaans restaurant, maar echt honger hadden we niet. We hebben maar een leuk terrasje gezocht om wat te drinken en iets kleins te eten. Bij elk drankje zat echter ook al een hapje zodat we eigenlijk geen eten meer hoefden te bestellen. We zijn nog wel even langs de Mexicaan geweest om een margarita te drinken want met bier had ik het wel even gehad .

Hans ik geef je groot gelijk,een groot glas bier.feestje voor jezelf.