Naar onze gîte

Frankrijk, Laval

Voor we vertrokken hebben we nog een stukje door door Dinan gelopen en een kopje koffie gedronken. We zijn maar niet meer naar de Engelse tuin gegaan want dan moet je vanuit de stad eerst een stuk naar beneden en dan weer omhoog.
Om een uur of elf vertrokken we. Het is ongeveer drie en een half uur rijden naar Bourré sur Cher waar onze gîte is. Daar blijven we een week. We hoeven dan niet meer steeds in te pakken en Anneke heeft tijd om een wasje te doen.
We kunnen pas om vier uur in onze gîte dus tijd genoeg voor wat deviations.
Bij Laval zit de payage verstopt dus een mooie gelegenheid om te gaan lunchen en een stuk payage over te slaan.
In Laval zijn we verzadigd en verkwikt en aanmerkelijke aangedikt aan de tweede etappe begonnen.
Om even voor half vijf kwamen we aan bij onze gîte. Het straatje er naartoe is ongeveer 20 cm breder dan onze auto en om de auto achteruit de oprit in te krijgen vergt enige stuurmanskunst.
Tien minuten na ons kwamen de gasten van het ander gîte van dit complex. Die hadden achter hun auto ook nog een trailer met een motor. Die hebben alles maar losgekoppeld en motor, trailer en auto maar apart naar binnen gereden.
Het appartement is heel gezellig met een terras en een grote tuin met privé boulebaantje. De petanque competitie van acht uur hebben we moeten afblazen want om half negen zaten we nog aan de barbecue en daarna werd het te donker. Tot half tien hebben we naar de sterren zitten kijken. Zoveel zie je er bij ons niet en er kwamen ook nog twee satellieten voorbij.