Pombière in de regen

Frankrijk, Plombières-les-Bains

Het is maar goed dat ik gisteren wat foto's gemaakt heb want het is nu nat en grauw in Plombière. Het is wel een leuk stadje maar met veel vergane glorie. Honderd jaar geleden liep hier het chique van Frankrijk maar dat is niet meer. Het grote badhuis staat op instorten en de grote hotels kunnen ook wel een verfje gebruiken. Er zitten nog wel veel antiquairs en galeries dus in de zomer zal het hier nog wel druk zijn, maar nu in de regen is het een trieste bedoening.
Het restaurant waar we wilden gaan eten was echter al vol dus we gaan maar naar de tweede keuze.
De tweede keuze bleek toch een goede keuze te zijn. Het was wel niet zo chic maar het eten was prima en allemaal uit de regionale keuken maar met een tache nouveau.
Het was er wel een beetje koud en toen we het restaurant verlieten en het nog harder was gaan regenen, besloten we onze nalunch wandeling maar te laten schieten en direct maar naar de auto te gaan.
Omdat het geen weer was om buiten te fotograferen heb ik maar wat foto's van het interieur van ons riante onderkomen gemaakt. De garage heb ik maar overgeslagen en de schuur met de pizzaoven ook want daarvoor moet je buiten om en daar is het geen weer voor.