Naar Almagro

Spanje, Almagro

Om half elf reden we de stad uit vrijwel zonder problemen, alleen bij de parkeergarage stonden we even voor de stalen deur te zoeken waar we onze kaart moesten houden. Gelukkig wees iemand ons er op dat dat helemaal aan het begin van de oprit was dus na een stukje terug lopen ging de deur alsnog open. Ik wilde nog even langs een mirador rijden waar je een mooi overzicht hebt over de stad. Google stuurde ons een weg in, maar Anneke wilde er niet in rijden want ze dacht dat het eenrichtingsverkeer was. Dan maar een alternatieve route. Die bleek afgesloten. Dan maar een omleiding. Die wilde over een afgesloten militair terrein. Ten einde raad besloten we maar de mirador te laten schieten en naar Almagro te gaan. Dus even onze navigatrice in programmeren en op weg. Ze wilde ons eerst nog het militair terrein op sturen maar toen wij dat niet deden stuurde ze ons weer terug naar van waar we kwamen. Over de weg die geen eenrichtingverkeer was langs de mirador die we al een kwartier aan het zoeken waren. Zo kon ik toch nog mijn foto's maken.
Om half twee waren we in Almagro. We zijn helemaal binnendoor gereden.Het landschap is wel veranderd: geen groene velden meer maar goudgeel gerst en andere granen. Heel veel olijfbomen, af en toe wat wijngaarden, fruitbomen, eiken- en dennenbossen in de siërra die we over gingen.
De wegen zijn zeer goed, zelfs de bergweg die we moesten nemen. Wel een beetje smal voor een tweebaansweg, maar je komt er toch niemand tegen. Berg weg is wel een beetje overdreven het zijn meer heuvels waar we overheen moeten.
Onze parador is gevestigd in een oud klooster, het ziet er allemaal heel chic uit maar het zwembad is nog gesloten en inloggen op het netwerk is ook een probleem. De namaak middeleeuwse stoelen zitten slechter dan de stoelen in ons vorige appartement en daar hadden we ook nog een koelkast met een vriezer voor een derde van wat we nu betalen. We hebben hier wel een parkeerplaats voor de deur.
We zijn even het stadje ingelopen om te lunchen. Dat was weer best lekker, met dingen die je in Breda niet tegen komt. Het is hier wel net zo vlak als in Breda en dat komt goed uit want we hebben nog spierpijn in onze benen van gisteren. Vandaag dus maar een beetje een rustdag.
's Avonds nog een kleine wandeling door de stad gemaakt. Behalve de Plaza Mayor is er niet veel te beleven hier. Er zijn wel veel theaters want deze plaats is beroemd om zijn theaters. De Plaza Mayor is wel erg leuk. We hebben hier weer heerlijk gerechten van deze plaats gegeten zoals gemarineerde baby aubergine, terwijl we vermaakt werden door de spelende kinderen. Het is leuk om hier een dag te zijn want hier hangt toch weer een heel andere sfeer dan in de vorige plaatsen waar we geweest zijn, maar na een halve dag heb je het ook wel gezien.