Onze wegen splitsen

Frankrijk, Amboise

Vandaag gaan Floris en Nely weer naar huis. Om vijf voor drie moeten ze op het station in Tours zijn. Eerst gaan we nog naar Amboise voor een afscheidslunch.
Nely heeft nog maar weinig foie gras op, dat hebben we nu verholpen. Ook de rest van het eten was prima.
Gelukkig waren we drie kwartier te vroeg bij het station want er was toch iets mis met de kaartjes. Alles was ok behalve de laatste stap: het tonen van de e-tickets lukte niet, ook bij de informatiebalie kwamen ze er niet uit. Daar hebben ze alles gecontroleerd. De paspoorten, de betalingen, de bevestigings emails, de stoelnummers enz. Maar geen e-tickets.
Ze beloofde Floris dat er iemand mee zou gaan naar de trein om alles uit te leggen aan de conducteur en dat alles dan wel goed zou komen. Wij zijn naar de gîte gegaan om op te ruimen. Morgen gaan we naar Le Puy en Veley.
We kregen net een app dat Floris en Nely al voorbij Parijs zijn en dat alles goed gaat.
We hadden vandaag in het dorp willen gaan eten, maar het ene restaurant wat alleen in het weekend open is heeft alleen 6 soorten hamburgers met friet. En het andere, de grill in de grot, is gesloten van wegens personeelsgebrek. Dat is heel jammer want daar hebben we van de week al heel lekker geluncht.
We moeten er dus toch met de auto op uit.
We hebben ook vast een hotel geboekt in Avignon. Gelukkig wel een met een lift en parkeerplaats. We blijven daar drie dagen. Daarna gaan we waarschijnlijk naar Marseille.
Vanmiddag, toen we hotels aan het boeken waren hoorden we een bonk op de deur en toen we gingen kijken zat er een roodstaart op de mat voor de deur. Waarschijnlijk nog een jonge vogel. We hebben hem maar laten zitten en na een tijdje was hij weer weg.
Ik heb vandaag maar weinig foto's gemaakt.

Floris en Nely, Vierden het leven voor 14 dagen, je leert de wereld kennen, door te genieten.zonder daar de ander bij nodig te hebben, het zitten en lopen in de zon, is al Genieten.

elizabeth 2021-09-17 17:11:55

Leuk weer om vanaf mijn bureaustoel met jullie mee te reizen. Van Frankrijk ken ik alleen het gebied ten zuiden en zuid-oosten van Toulouse een beetje. Op deze manier zie ik ook nog het e.e.a. van andere delen van dat mooie land. Ik hoop, dat veilig zijn thuisgekomen zonder hun e-ticket!

Marjolijn 2021-09-17 21:30:00

In Avignon vonden wij Reu des teinturiers een erg leuk straatje van deze stad. Pausenpaleis is ook mooi, maar wat een trappen moet je daar lopen. Niet vergeten: sur le pont d'Avignon ont y danse tous en rond. Nog een mooie voortzetting van jullie reis.