Naar de waterval

Verenigd Koninkrijk, Llanfechain mmq

Vandaag zijn we naar de hoogste waterval van Wales geweest, de Pistyll Rhaeadr. Het was ongeveer een half uur rijden, dat gaf ons mooi de gelegenheid om het landschap te bewonderen. Cornwall is meer een plateau doorsneden met dalen. Hier zijn het echt heuvels. De meeste Nederlanders zouden het bergen noemen, maar aangezien ze hier niet boven de vijf honderd meter komen zijn het heuvels.
De waterval lag aan het eind van een doodlopend weggetje. Hoe dichter we bij kwamen hoe meer auto' s geparkeerd stonden in inhammen en begaanbare plekjes langs de weg. Langs de weg zelf is een stopverbod want het is een heel smal weggetje. Aan het eind is wel een parkeerplaats maar die kost vijf pond. En Welsh zijn wat dat betreft net Hollanders.
Anneke moest natuurlijk eerst naar de wc voor we konden gaan wandelen. Omdat je moest betalen was de wc afgesloten door een draaihek en omdat ze niet snel genoeg door het hek ging zat ze gevangen en moest iemand van het personeel haar komen bevrijden. Daarna mocht ze door de deur van de invalide en oude van dagen.
We zijn eerst langs het makkelijkste en dus langste pad naar boven gelopen. Het was wel het makkelijkste maar niet een makkelijk pad. We moesten ongeveer honderd meter omhoog en toen weer twintig meter naar beneden, want de waterval is ongeveer tachtig meter hoog.
Maar we hebben het gehaald en het was een mooie wandeling.
Toen we s'avonds naar de pub in het dorp liepen had ik wel last van mijn knie. We hebben lekker gegeten in de pub. Morgen gaan we naar Salisbury.