De eerste dag naar Willebadessen

Nederland, Breda

We zijn rond half 11 naar Willebadessen vertrokken. We waren niet zo vroeg op omdat we een beetje moesten bijkomen van de appartements- BBQ, die heel gezellig was.
Onderweg hebben we alleen maar regen gehad. Soms zo hevig dat Anneke niet harder dan 90 km/uur durfde te rijden; ook al omdat ZOAB in Duitsland nog vrij zeldzaam is en er veel spoorvorming is met hele grote plassen. (Het was soms wel jammer dat er niemand langs de weg liep die een gratis bad kon gebruiken). Ook hebben we tussen Essen en Dortmund meer dan een half uur in de "Stau" gestaan. We kwamen dan ook meer dan een uur later aan dan onze TomTom bij het vertrek had ingeschat. Bij aankomst regende het nog behoorlijk maar toen Hans zijn eerste bier op had werd het droog en zijn we naar het dorp gewandeld. Willebadessen is een echt Duits dorp waar op zondag niet veel te doen is. Buiten ons hotel, dat vlak buiten het dorp ligt, hebben we geen kroeg gezien waar we iets konden drinken. Er was wel een aardig parkje met beelden en een voormalig klooster.
Het eten was niet bijzonder goed. Ik heb wel een lekker forelletje gehad en de rotkohl en bietensalade waren ook prima, maar er was geen schweine gebraat, alleen maar goulash, kalkoen en kip. Morgen krijgen we geen buffet maar een 4 gangen diner met schweinegebraat. Ik hoop dat het dan lekkerder is.
We zitten nu beneden wat te drinken maar gaan zo slapen, erg veel is hier niet te doen. Morgen gaan we de omgeving bekijken met de auto, niet met de fiets want het is hier best heuvelachtig en de afstanden zijn redelijk groot.

Prachtige Eenden, pas op Eend, want Hans kan Bakken.die twee smullen graag.