Naar de botanische tuin

Spanje, Málaga

Er is een grote botanische tuin aan de rand van Malaga en die gaan we vandaag bezoeken. Je kunt er met de bus naar toe en die bus stopt vrijwel voor de deur dus dat is makkelijk.
Het is bewolkt maar droog en ik hoop dat we dat zo houden.
We zitten nu te wachten op de lunch voor Jan. Ik heb niet mijn dag. Ik heb wel de hele tuin door gelopen inclusief het bospad dat naar een hoogte van meer dan honderd meter gaat en vanwaar we een mooi uitzicht hadden over de stad, maar het kostte wel moeite.
De oorzaak ligt bij de cognac die ik gisteren na het eten heb gedronken. Het was een heel bijzondere cognac van Osborne die ook sterk naar port smaakte. Het probleem was de hoeveelheid: ik kreeg een groot wijnglas vol. Toen hij half leeg was zei ik al tegen Jan dat we wel konden gaan, maar Jan lustte nog wel een biertje.
Dus heb ik ook alles maar opgedronken. Dat had ik niet moeten doen.
Naast de tuin ligt een groot stuwmeer. Hier komt de rivier vandaan die voor ons appartement loopt. We begrijpen nu ook waarom daar nauwelijks water door stroomt. De tuin hoort bij een groot landgoed waar eens een markies woonde. Nu is het eigendom van de gemeente Malaga. Er was ook een Romeins tempeltje met een mooie mozaïekvloer.
Om een uur of drie zijn we weer met de bus terug gegaan. Ik ben paar uur gaan slapen en Jan is brood gaan halen voor het avondeten. Ik voel me al weer een stuk beter. Vanavond gaan we de stad in om naar het carnaval te kijken.
Het carnaval stelde niet veel voor. Het was wel heel druk maar bijna niemand was verkleed hier en daar maakte groepjes muziek waardoor ook gelijk de hele straat geblokkeerd werd. Daarom zijn we maar weer snel naar het appartement gegaan.

Hoi Hans, dus het is de schuld van Jan dat jij vandaag een kater hebt? Foei, Jan!!! fijne tijd verder, Anneke. PS Het is mooi weer in Nederland. Wel koud maar zonnig.

annekeenhans.op.reis 2022-02-26 18:24:04

En als je dan weer wakker wordt De morgen na die pret Om een uur of een, of later Wie zit er dan te wachten op het matje voor je bed Dat is je kater, je kater, je kaaater! Jaap Fisher 😄😄