Naar Hastings

Verenigd Koninkrijk, Salisbury

Het hotel in Salisbury was wel het slechtste hotel dat we ooit hebben meegemaakt. Naast dat de lift een ramp was, was er eerst geen warm water en 'sochtens al helemaal geen water en ook deed de ventilator het niet. En die hadden we hard nodig want het is hier erg warm. Ook vandaag zal de temperatuur wel weer tegen de dertig graden oplopen.
Ik zit nu te wachten op Anneke die eerst naar de kathedraal is en dan de auto gaat ophalen om me in het hotel op te halen. Zelf ben ik in het hotel gebleven want ik heb nog steeds last van mijn knie en het is minstens tien minuten lopen voor Anneke en voor mij wel een half uur.
We zijn eerst naar Brighton gegaan. De M(otor) wegen gingen wel snel maar op de A wegen ging het erg langzaam. Veel opstoppingen en rotondes zorgden er voor dat we niet erg konden opschieten.
We waren rond half twee in Brighton en zijn even bij de pier en de Royal Pavilion wezen kijken. Toen hadden we het wel ezien. Het was bloedheet en mijn knie werkte ook niet mee. Nu had Anneke toch iets van de sfeer van Brighton geproefd.
Het laatste stuk naar Hastings ging ook niet erg vlot en om kwart voor zes waren we eindelijk bij ons verblijf, dat niet in Hastings bleek te liggen maar in St Leonards. Dat was ook de reden dat onze navigatie vanochtend niet de Tower Road in Hastings kon vinden.
Ik ben eerst onder de douche gegaan en daarna zijn we met de bus naar het strand gereden. Bij het strand zijn we gelijk uitgestapt, wat niet zo handig was want toen moesten we nog een eind lopen naar Hastings. We zijn nu maar tot de rand van Hastngs gegaan want zodra we een restaurant hadden gevonden hebben we gegeten en zijn we met de bus terug gegaan. Morgen gaan we Hastings verder verkennen en overmorgen gaan we weer naar huis. Dat is precies op tijd want we hoorden net op het nieuws dat het hier in het weekend nog veel warmer gaat worden met temperaturen tot aan de veertig graden.