En fin

Frankrijk, Archamps

Ja dit is eigenlijk wel het eind. We hebben Italië verlaten. De vakantie zit er op. Wat rest is een bezoek aan vrienden om weer een beetje bij te komen van de vermoeienissen en wat bij te praten en ongeveer negenhonderd kilometer naar huis. Vandaag hebben we er zo'n drie honderd gedaan. Er was weinig te fotograferen zo langs de snelweg. Het was wel mooi hoe we eerst de Alpen van ver zagen liggen en hoe ze steeds dichterbij kwamen. Alleen jammer dat. toen het echt mooi werd, we voornamelijk door tunnels reden. We kwamen nog over de Dora Baltea. Deze rivier komt recht van de Mont Blanc en we hebben daar in 1995 nog heerlijk over geraft. Anneke zag er een camping langs de weg die helemaal was overstroomd. Tenten en daken staken net boven het water uit. Het schijnt hier verleden week noodweer geweest te zijn.
We hebben vast onze vakantie boodschappen gedaan. Eerst net buiten Piacenza, maar dat viel wat tegen. We zijn al 2 dagen opzoek naar cantucci en vin santo. Dat is eigenlijk iets van Toscane, maar wel lekker (als toetje koffie met cantucci die je even in de vin santo doopt) maar misschien daarom hier niet te verkrijgen. We hebben nog wel wat eekhoorntjesbrood kunnen scoren en een flesje grappa barricata, dat drink ik hier altijd bij de koffie.
In Frankrijk was de buit groter. Vlak voor we bij ons hotel waren hebben maar vast boodschappen gedaan want in de buurt van Beaulieu zijn niet veel hypermarchés en zondag, als we naar Nederland gaan is bijna alles dicht vanwege de corona.
Wat we niet konden krijgen was iets met truffel maar voor de rest zijn we goed geslaagd. Veel dingen met eend en allerlei potjes en blikjes met heerlijkheden en een klein flesje Ginepi. De absint heb ik met veel moeite kunnen laten liggen (ik heb nu al spijt).
We slapen vannacht in een Ibis hotel vlak bij een Pathe bioscoop en wachten nu op ons eten in zo'n modern restaurant waar je de keuze hebt uit steaks. hamburgers of veggi, niet direct mijn favoriet maar het was prima. Duizend procent beter dan de kleffe hap vanmiddag bij de italiaans "rastatio" langs de autostrada. Ik had een brochette tandoori met prima friet en Anneke een soort camembertfondu met salami en rauwe ham en roast potatos.
De hotel kamer is vrij klein maar we hebben wel uitzicht op het meer van Genève en we kunnen zelfs de fontein zien. Morgen nog vierhonderdvijftig kilometer naar Beaulieu. We willen wel ergens van de autoroute af om een beetje Frans te kunnen lunchen met charcuterie en zo want vanavond was het heel lekker maar niet zo als vroeger.

Dag Levensgenieters .het is weer spannend geweest.zondag thuis.en genieten van de koffie Eieren met spek.en erg rustgevend thuis te zijn.veel.liefs en een gezegende thuis komst.

Elizabeth 2020-10-08 22:54:38

Goede reis naar huis.

Yvonne Noordijk 2020-10-09 08:23:15

Goede terugreis, fijn verblijf in Beaulieu en tot spoedig ziens? Ik wil nog naar BredaPhoto (nog tot 25-10), dus misschien samen?

Lia 2020-10-09 13:49:30

Voorzichtig door Frankrijk te rijden. Als het land code oranje is, ben je nl. niet verzekerd. En maar de vraag of de Menu du Jour te krijgen is, dus.

joke 2020-10-09 16:46:02

Goede terugreis en goede thuiskomst! Zodra er een vaccin op de markt is, zal ik graag weer eens jullie kant op komen!

Marjolijn 2020-10-09 21:14:42

Goede reis naar Beaulieu en nog een gezellig staartje bij Marc en Aaltje.