Dag 2 Fietsen rond Willebadessen en naar Warburg

Duitsland, Willebadessen

We zijn vanochtend toch maar eerst gaan fietsen rond Willebadessen. Het was mooi weer maar er stond wel wat wind. Ook ging het veel up en dan weer down, maar dankzij de hulpmotor op ons rijwiel en niet te vergeten de goede remmen ging alles prima. Het was maar een kort tochtje van zo'n 25 km en we waren voor de middag al weer terug bij het hotel. Toen we onze fietsen in het fietsenhok wilden zetten kreeg ik mijn fiets niet meer van het slot. Wat ik ook probeerde met mijn gewone sleutel en mijn reservesleutel, niets hielp. Dat is wel balen want het is pas het begin van de vakantie. Morgen gaan we naar Weimar en ik zal daar een fietsenmaker zoeken die er iets aan kan doen en anders misschien in Leipzig dat is een grote stad waar wel een goede fietsenmaker moet zijn.
's Middags zijn we met de auto naar Warburg, niet te verwarren met Wartburg , gereden. We hebben daar een groot deel van de toeristische wandeling gedaan. Het is een best mooi stadje. We zijn begonnen in de Neustad die op de heuveltop ligt. De Neustad is rond 1400 gebouwd en is nog grotendeels ommuurd. Er zijn hele mooie vakwerkhuizen en het is een echt oud Duits Hanze stadje. Ik denk dat er hier nog veel meer van zijn want veel toeristen hebben we niet gezien (eigenlijk geen een). We hebben echt Duits gegeten met Schnitsel mit zwiebeln, krautsalat en kartoffelsalat. De wandeling eindigde in de Altstad waar de vakwerkhuizen nog net iets ouder waren dan in de Neustad. Er was een leuk cafeetje (tijdens onze fietstocht hebben we er geen een gezien) waar we wat gedronken hebben. Dat voelden we wel in onze benen toen we weer naar boven naar de Neustad terug moesten, maar het is hier nog niet de alpen dus we zijn wel boven gekomen. Ik zit nu op het terras van het hotel met een lekkere Dunkel. Straks krijgen we ons vier gangen diner, ik heb nu al trek.
Het eten was niet echt bijzonder, de bouillon was te zout, De medaillons te droog en in de tiramisu zat geen drank. Bij het buffet lag deze avond wel schweinehaxe, maar ja wij hadden het 4 gangen diner met medaillons.
Morgen gaan we weer verder. Eerst naar de Wartburg in Eisenach en dan naar Weimar. waar we drie nachten blijven.

Mooie stadjes hoor! En geef de moed niet op, jullie krijgen vast deze reis nog wel heerlijk eten.