In de 2 torens

Italië, Furore

We komen net uit het zwembad van ons hotel Due Torri. Het zwembad is niet groot, je kunt er geen baantjes trekken alleen rondjes zwemmen. Ik denk dat ik er zo'n 700 á 800 moet doen om aan mijn anderhalve km te komen maar het Is 2 m diep en er zit ook nog een whirlpool aan waar je rug lekker gemasseerd wordt.
We hadden het wel nodig na bijna 3 uur lopen door Ercolane. We vonden het wel de moeite waard maar het was vandaag weer warm en vermoeiend weer. En net als bij villa Hadrianus zit ik na 2 uur wel vol. Dan heb ik al die ruïnes wel gezien en wil ik ergens zitten met een biertje en een lekkere oktopus salade of een pizza.
Nu kan je die hier vrij gemakkelijk vinden en als je dan een stukje langs de kust rijdt krijg je er nog een leuk terrasje met uitzicht op Napels bij.
Het vertrek uit Napels ging vrij vlot ondanks het drukke Italiaanse verkeer. Denk niet dat je voorrang krijgt als je van rechts komt, je moet het nemen, dan stoppen ze wel. Als je wacht tot je voorrang krijgt dan denken ze dat je ze voor laat gaan. We zijn over de lokale wegen naar het parco archaeologico di Ercolane (zoek niet naar bordjes met Herculaneum, want dan vind je het nooit) gereden. Zo zie je nog eens iets van Italië en onze auto heeft hele goede vering. Heb je dat niet dan rammelen de vullingen uit je kiezen. Dit soort wegen vind je zelfs in België nauwelijks meer.
We zitten nu in Agerola, hoog (700m) boven de Amalfi kust. Het is hier een aangenaam temperatuurtje van zo'n 20⁰C met een koel briesje. Het is wel bewolkt maar gelukkig nog droog.
Dat is verleden tijd. We zijn zo onvoorzichtig geweest om zonder paraplu's het dorp in te lopen en nu zitten we gevangen in een bar ongeveer 700 m. Van het hotel. Dat is ver genoeg om helemaal doorweekt te worden in deze regen. Dus dat wordt weer bidden en er is hier maar één kerk en die is al gesloten.
Hopen heeft ook geholpen. Na een kwartier was het weer droog en we waren ruim voor etenstijd weer in het hotel. Etenstijd is hier na acht uur, niet zoals in Spanje pas na 10 uur. Toen we hier om 5 voor 8 kwamen waren we de eerste. Nu 8 uur 20 zitten er al minstens 70 mensen en is de eetzaal bijna vol. Er zijn 2 grote tafels met elk 20 a 30 man en er is nog een grote tafel die langzaam vol loopt. Naast ons tafeltje is er nog een klein tafeltje met 2 personen. Wie er allemaal hotelgasten zijn weten we niet. Tot een uur geleden dachten we dat we de enige waren.
De koffie hebben we maar buiten laten serveren want het wel erg warm en druk binnen en buiten is het heerlijk.

Hier regent het nu ook! Geen foto's vandaag?

Margriet 2020-09-24 21:21:48

ze komen er aan

annekeenhans.op.reis 2020-09-24 22:43:09

Prachtige foto's van Herculaneum. Herkenbare dingen uit de tentoonstelling een paar jaar geleden in het museum in Nijmegen. Vindt het mooier dan Pompeï. Geniet van de Amalfi kust, ook zeer de moeite waard.

Yvonne Noordijk 2020-09-25 08:58:44

Pompeï heb ik een keer gezien, maar Herculaneum lijkt me zeker zo interessant. Een reden om nog eens terug te gaan naar dit gebied. Prachtige foto’s!