Op weg

Duitsland, Weil am Rein Landkreis Lörrach

Vanochtend om half negen vertrokken. Eerst nog alles wat bederfelijk was naar Floris gebracht en toen op weg. Ons eerste plan was om pas morgen te vertrekken, want vandaag is de piknic van onze zelfoogsttuin, die missen we dus. We hoopten door vandaag te vertrekken de drukte met de bijbehorende files te vermijden, maar dat is niet helemaal gelukt. De eerste files hebben we al gehad. Gelukkig waren ze niet erg lang en hebben we niet veel tijd verloren. Ze worden veroorzaakt door wegwerkzaamheden.
Bij Speijer zijn we van de autobaan gegaan om te lunchen. Op de kaart stonden "pfifferlinge" dus Anneke was helemaal gelukkig en we hebben er lekker gegeten.
Net na vieren waren we bij ons hotel. Dat was niet slecht want ik had tussen 5 en 6 geschat. Dat kwam ook wel omdat ik me even lekker uit kon leven. Ik weet nu dat mijn auto makkelijk 160 kan rijden, maar harder dan 167 ben ik maar niet gegaan want dat vindt Anneke niet zo leuk.
Het hotel is niet geweldig maar wel schoon en goedkoop en we blijven toch maar 1 dag.
We zijn nog even over de "Dreiländerbrucke" naar Frankrijk gelopen om wat te drinken. Zo kunnen we de Franse wijn en bier vergelijken met het Duitse produkt.
Het Duitse product is in ieder geval een stuk goedkoper. In Frankrijk betaalde ik 13.50 € voor een bière pression grande en een vin blanc en in Duitsland 7.70€ voor ein grosses bier en een weiss wein. En ze zijn aan beide kanten best geschikt voor een corona test.
We hebben heerlijk gegeten in het restaurant dat door onze hotelbazin was aanbevolen. Echt Duits burgerlich essen, hoewel tonijn sushimi niet echt burgerlich is, maar wel lekker. De eigenaar zette nog wel een paar jongeren uit zijn zaak die zich niet aan de corona regels wilden houden. Ze zijn hier een stuk preciezer dan bij ons. Zodra je van je tafel opstaat moet je je mondkapje op doen en met z'n vieren bij elkaar zitten mag alleen als je anderhalve meter van elkaar zit.

Niet naar het Vitra desing museum geweest? Met een aantal zeer mooie gebouwen van o.a. Tando, Gheri en een beroemde Itaanse architecte Zhazha ...(even haar naam vergeten) tentoonstellingen over architectuur en vitra meubels

Willem 2020-09-13 22:01:06

Geniet van de reis.... Goed begonnen. Cantharellen... ik zou ook al klaar zijn met de menukaart.

Henk Haarhuis 2020-09-13 23:15:06

De kop is eraf.Na de sashimi de pastrami... have fun!

motell & Ineke 2020-09-14 09:49:22

Zhaza Hadid heet de architecte en haar architectuur is mooi en spectaculair! Veel plezier!