Koud maar droog

Duitsland, Donauwörth

Het is hier zwaar bewolkt en koud maar nog steeds droog. Ik had een mooie fietstocht uitgezet, eerst langs de Wörnitz en verder langs de Donau. Dan door een natuurgebied met heel veel meertjes en weer terug. Zo'n 24 km. Het eerste stuk ging prima, eerst langs de Wörnitz de stad in en dan langs de Donau de stad uit. Daar ging het fout. Het fietspad langs de Donau werd geblokkeerd door een grote graafmachine waar we niet omheen konden. Dan maar een heel stuk langs de grote weg tot mijn app een doorgang gevonden had naar het Donaupad. Het fietspad bleek daar gedegradeerd tot een heel smal wandelpaadje. Dus weer terug en verder langs de grote weg. Eerst nog voorbij de brug over de Donau gefietst om iets verderop koffie te gaan drinken. Het etablissement bleek een biergarten te zijn die nog gesloten was. Terug naar de brug over de Donau, die hier gekanaliseerd is, het natuur gebied in. Het pad werd steeds minder een pad en was op een gegeven moment afgesloten, want de meertjes bleken grindgaten te zijn die ons pad hadden opgeslokt.
Terug naar Donauwörth dan maar. Eerst maar een vest aangetrokken. Anneke had mijn handschoenen al geleend omdat het zo koud was.
Even langs de toeristen info en dan lunch. Een restaurant met gut bürgerlich essen is hier haast niet te vinden. Het stikt er van de Italiaanse tenten met op de tweede plaats de Aziaten. Japans, Vietnamees, Thais en Indiaas, zoek maar uit. Kan je niet kiezen, dan is er ook nog fusion en dan zijn er natuurlijk ook nog vele dónner tenten en een enkele Griek
Na een lekkere Vietnamese pho waren we ook weer opgewarmd. Maar het was nog steeds koud. We zijn dus maar naar het hotel gegaan voor een rust middag, want vanavond om zes uur doen we een historische wandeling met een gids.
Dat was best leuk. We waren de enigen die rondgeleid wilden worden, dus we hebben leuk kunnen praten. Vooral historisch maar ook over andere dingen.
Daarna zijn we Indiaas gaan eten. We hebben nu ook een paar Duitse tenten ontdekt, maar elke dag schweinehaxe gaat ook vervelen.
We hebben vandaag wel een paar kleine spatjes gehad maar echt regen mag je het niet noemen en ook morgen houden we het waarschijnlijk wel droog.

energiek paartje.hihihi.toch een eind op de fiets en terug.romantisch stel.