Naar Toledo

Spanje, Toledo

We waren al om kwart over elf in Toledo, want dat ligt niet ver van Madrid en het lukte ons zonder ook maar een keer verkeerd te rijden Madrid uit te komen. Dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt want we moesten door eindeloze tunnels waar onze navigatrice ons al snel kwijt raakte. We moesten dus weer terugvallen op de borden boven de weg.
We hebben een appartement midden in de oude stad. Dat is wel leuk maar die is gebouwd in de tijd dat het paard zo'n beetje het breedste was wat door de straat moest. Twee paarden kunnen hier makkelijk passeren, maar auto's dat is een ander geval. Daarvoor is het toch veel te smal. Daarom is alles eenrichtingsverkeer en dan nog is het soms wel erg smal en moet je twee keer steken om de hoek om te komen. Verder is het soms erg stijl. Toch is Anneke er in geslaagd om zonder blikschade op het pleintje bij ons appartement te komen. Daar zat al iemand op ons te wachten om ons de sleutels van het appartement te geven met een kaart voor de parkeergarage en een sleutel, want we staan in het privédeel van een grote openbare parkeergarage. Op die kaart stond ook het nummer van ons parkeervak dat was op verdieping 4 vak 552. Bij de ingang van de parkeergarage was nergens een sleutelgat te zien om de slagboom omhoog te krijgen. dus toch maar een kaartje gepakt. Na drie maal niveau vier doorkruist te hebben zonder vak 552 te vinden zagen we dat er ook nog een grote stalen deur was, maar nergens een sleutelgat. Dus maar op de knop van de info gedrukt, maar de uitleg in het Spaans begrepen we niet veel Ik had al een paar keer de parkeerkaart tegen de paal gehouden maar waarschijnlijk niet op de goede plaats want toen ik het nog een keer deed ging de deur open en konden we naar binnen. Daar vonden we na enig zoeken ons parkeervak. De sleutel heb je alleen nodig als je je auto wilt ophalen, bleek later.
We zijn toch weer in een kathedraal terecht gekomen. Deze is echter wel mooi en bijzonder. En het is er lekker koel want buiten is het al bijna 30 graden.
We hebben 's avonds nog een wandeling door de stad gemaakt, maar het is hier net Genua. Dan weer omhoog dan weer naar beneden, trapje hier trapje daar. hier heb je geen sportschool nodig. Wel een goede wasmachine want het kost heel wat zweetdruppeltjes.
Nadat we de halve of kwart stad doorgelopen hadden, elk restaurantje beoordelend of we er wilden eten (de meeste zijn hier trouwens dicht op dinsdag), kwamen we uit op ons eigen pleintje waar we nog heel lekker hebben gegeten en gedronken.
Ons appartement ligt in een gebouw met een open binnen plaats. Die wordt door zwaluwen gebruikt om te overnachten.

Mooie reis zijn jullie weer aan het maken, Anneke en Hans! Ik geniet van de foto's en de verslagen. Een goed vervolg gewenst!

Marjolijn 2023-05-09 21:11:15

Prachtige Kathedraal,je zou er zo in blijven wonen,een klein stukje van de Geestelijke Hemel.