Dag 19 Via Valte naar Latrop

Nederland, Dinkelland

We waren vroeg op en reden al voor achten Hamburg uit. Bij de eerste Raststatte zijn we gaan ontbijten. Erg goed was het niet: de koffieautomaat wilde geen euromunten accepteren dus we moesten al ons kleingeld bij elkaar schrappen om er een dubbele espresso en een cappuccino uit te krijgen en de Ba Mie (Vietnamees stokbroodje) had duidelijk een Hamburgs accent. De rest van de reis ging prima en we waren al voor half twaalf bij Tom en Trijny. Daar was het weer heel gezellig. We hebben weer bijgepraat en lekker geluncht. We zijn binnendoor naar Lattrop gereden over Nieuw Amsterdam en langs Schoonebeek en door Emlichheim. Daar wist ik gelukkig nog een drankwinkel van de keer dat we in Coevorden geweest zijn en daar langs de Vecht gefietst hebben.
Zo kon ik nog wat Schwartzbier kopen waarvan ik er nu al weer 2 op heb.
Hier op de Holtweijde in Lattrop zitten we in een mooi huisje. Straks gaan we nog even naar Ootmarsum om inkopen te doen.
Nu zit ik al weer aan mijn derde Schwartzbier en we hebben besloten om maar op de Holtweijde te gaan eten. Het weer is nog al wisselvallig en we hebben dus geen zin om te gaan fietsen en we moeten een beetje uitrusten van de vakantie.
We zijn nog even langs de Brecklenkamp gereden waar ik in mijn studietijd een aantal jaren fysisch geografische veldwerkweken heb begeleid, wat ik altijd heel leuk vond. Het is nu geen jeugdherberg meer maar particulier bezit en vanaf de weg zie je er niet veel meer van.
Na een lekker maar wel een beetje chaotisch dineer zitten we nu bij de open haard naar de Nederlandse tv te kijken.
Morgen gaan we met Hennie en Mieke in Oldenzaal.

Bijna thuis, dan. Welkom.