Naar Cordoba

Spanje, Córdoba

We hebben maar weer eens de snelweg genomen want we wilden vroeg in Cordoba zijn.
In de eerste plaats na Almagro hebben we ontbeten, Een typisch Spaans ontbijt van toast met olijfolie, gehakte tomaat en om het lekker te maken wat rauwe ham. Het cafetaria waar we het aten zat bijna helemaal vol. Men at of hele dikke churros die men in de koffie doopte of toast met tomaat. Een Spaans cafetaria is geen Nederlands cafetaria. Geen grote frituur bakken met friet en frikadel maar meer een lunchroom met koffie, toast en gebak.
We reden in een dikke twee en een half uur naar Cordoba. Voornamelijk door eindeloze olijfgaarden met af en toe wat graan, druiven of wijngaarden.
Ons pension international ligt in de voetgangers zone, dus we moesten de auto in een parkeergarage zetten en met de koffer verder lopen.
We konden pas om twee uur inchecken, maar konden wel vast onze bagage achterlaten, dus we zijn eerst maar gaan lunchen in de bar die de juffrouw van het pension ons aanraadde.
Toen we om half drie gingen inchecken was onze bagage al naar onze kamer gebracht. Dat was heel fijn, want er is geen lift in het pension. Dit was een van de laatste accommodaties die we konden boeken, want begin mei is hier het hier bloemen festival. Dan zijn een hoop binnenplaatsen open waar je planten kunt bewonderen. Dat gaan we morgen doen. Vanmiddag hebben we de Mezquita bezocht. Die is wel heel bijzonder.
Het is hier nu dertig graden maar er is ook een windje dat wat verkoeling brengt.
Ook het Alcazar hebben we al bezocht. Daar is ook een mooie tuin bij. Pensionadas mogen daar gratis in maar je moet eerst wel in de rij staan voor een kaartje. In de tuin was de wind soms heel vervelend door grote stofwolken in ons gezicht te blazen.
We vonden een terrasje boven op het dak van een restaurant met een mooi uitzicht op de toren en daar hebben we wat gegeten.