Op de fiets

Spanje, Málaga

Vandaag zijn we eerst fietsen gaan huren. Bij de eerste zaak waar we kwamen hadden ze alleen race en tourfietsen voor het maken van grote tochten, maar we werden verwezen naar een andere zaaak bij de haven die ook basic fietsen verhuurde. Daar was het aanmerkelijk drukker. Er waren veel Nederlanders die al een fiets gereserveerd hadden, maar voor ons was ook nog wel een fiets beschikbaar. Ze hadden alleen dames fietsen, maar ze rijden goed. We willen ook nog een tocht naar de weg van de koning maken maar dat zal moeilijk worden. Dat moet via het internet en het meeste is al vol geboekt.
We hebben lekker gegeten op het strand een eindje buiten Malaga. Sardientjes van het vuur, inktvis en aubergine salade. Dit laatste leek meer aubergine friet dan salade zoals ik dat gewend ben in Marokko maar wel lekker. De inktvis was wel duur vergeleken met de sardines en voor Jan maar moeilijk te kauwen. Het was best een leuke fietstocht maar het ging niet snel, vaak moesten we over drukke boulevards tussen de voetgangers en stepjes door laveren. Soms waren er hele stukken mooi fietspad maar die eindigden dan weer heel abrupt zonder dat je enige notie had hoe je verder moest fietsen. Jan en ik denken er dan ook over een cursus spaanse logica te gaan volgen.
Al met al hebben we nog geen 30 kilometer gefietst maar we vonden het wel leuk.
We zijn er in geslaagd nog een tocht over het koningspad te boeken. Het was wel de duurste en ook zonder tapas, maar we kunnen vrij dichtbij opstappen en het was de enige die we konden boeken. We doen hem dinsdag. We verwachten dat dan het weer ook beter is. We hebben nog nauwelijks regen gehad, maar we hebben ook nog nauwelijks de zon gezien. Vandaag zou om een uur of drie de zo'n gaan schijnen, maar dat was weer fake nieuws. Toch voelt mijn gezicht wel een beetje stranderig aan.
Vanavond zijn we nog naar de stad geweest voor een biertje en een paar tappas. Na wat omzwervingen zijn we toch maar weer naar de tent van eergisteren gegaan. Daar hebben ze lekkere tappas, goed bier en het is niet duur. We hadden samen een salade mixto met tonijn en van alles, weer baby inktvis en ansjovis in het zuur. Daarbij nog vier grote bier voor achtentwintig euro en we konden het maar nauwelijks op. Die baby inktvis is toch wel veel lekkerder als zo'n grote calamare die we vanmiddag hadden. Niet dat die niet lekker was maar zo'n baby'tjes is toch wat malser.
Het carneval begint hier nu toch wat los te komen. Er wordt veel gezongen en met confetti gestrooid en er zijn ook veel meer verkleden mensen en vooral kinderen. Maar er wordt niet gehost.

Altijd leuk om te lezen, jouw reisverslagen! Fijne dag!

Marjolijn 2022-02-28 10:32:31

En toen had ik nog niet eens de foto's gezien!