Dag 16 Naar Hamburg

Duitsland,

Vandaag is het een stuk kouder, gelukkig was het wel droog, maar in Lübeck waar we eerst naar toe zijn gereden had ik het nog best koud omdat ik mijn tropen kleren nog aan had. In Lübeck hebben we in de Inner Stadt koffie gedronken en 2 broodjes gekocht. Het er zijn best mooie gebouwen maar er zijn ook veel nieuwe gebouwen waar niet veel aan is.
Vlak buiten Lübeck hebben we gepicknickt want we hadden nog veel paling en aardappelsalade over van gisteren en we sjouwen tenslotte al de hele vakantie een picknickmand mee die we toch ook een keer moeten gebruiken.
We waren even voor drieën bij ons hotel in Hamburg en zijn rond 4 uur de stad ingegaan. Eerst naar de VVV op het Hauptbahnhoff. We hebben daar ook onze fietsen laten staan en zijn lopend de stad in gegaan. Het is hier bijna allemaal kolossale nieuwbouw met heel veel winkels en passages. Alleen het stadhuis ziet er nog vooroorlogs uit.
Er is ook een Gedächtniskirche waar alleen de toren nog van staat en de restanten van wat muren. Hier is ook het museum over het bombardement van Hamburg waar net als in Dresden een grote vuurstorm is geweest door een bombardement.

video op :
7 Wismar 12”00”: https://youtu.be/CKKI5298vic

Nooit geweten dat Hamburg zo'n mooie stad is.