Naar Segovia

Spanje, Segovia

Iets voor tienen vertrokken we uit Burgos. We hadden de navigator op snelweg vermijden gezet en we zijn dus lekker binnendoor naar Segovia gereden. Soms wel over hele smalle camino rural, maar altijd goed te doen.
We vonden het landschap opvallend groen. We zagen veel uitgestrekte tarwe velden soms wat bos met voornamelijk dennen. En dan weer omheinde velden met eiken. Er liepen geen varkens maar het was ook nog niet de tijd voor eikels. Wel zagen we af en toe lange rijen stallen. Dat dat varkensstallen waren konden we wel ruiken. Varkens hebben we trouwens niet gezien, wel koeien, paarden en een keer een hert. In de buurt van de Duero zagen we ook veel wijngaarden.
In Roa hebben we wat gedronken en zijn we de Duero overgestoken. Die is hier nog smaller dan de Mark in Breda.
Om kwart voor twee arriveerden we bij ons hotel. We moesten wel even wachten, maar nu hebben we een mooie ruime kamer. Wel wat ouderwets. Het hotel ligt aan de Plaza Mayor midden in de oude stad tegenover de kathedraal
Het weer is nog prima , wel wat meer wind en bewolking maar dat is wel lekker anders zou het veel te warm zijn.
We hadden weer een lekkere menu del dia. Alleen moeten die Spanjaarden nog leren om mayonaise bij de friet te serveren.
Na de lunch zijn we naar de kathedraal gegaan. Ik dacht: dat lijkt wel romaans die ronde ramen, maar de kathedraal is zestiende eeuws en was veel te hoog voor een romaans kerkje. Ze zijn er echter heel lang aan bezig geweest en hij is een keer afgebrand zodat er wel vier stijlen in verwerkt zijn. Van laat gotische tot neo classicistisch en alles er tussen in.
Toen door het stadje gezworven. Ze hebben een heel mooi Alcàzar maar dat gaan we een andere keer bekijken.
Een probleem is dat ons hotel op het hoogste punt van Segovia ligt, dus waar je ook heen gaat je moet altijd weer terug naar boven.