Wachten op de zon

Spanje, Málaga

We hadden gehoopt dat we vanochtend met een stralende zon wakker zouden worden, maar helaas, dat was niet het geval. Het wolkendek wordt wel dunner maar volgens mijn telefoon wordt het zeker middag voor dat we iets van de zon gaan zien. Ik denk dat we zo eerst maar de kathedraal gaan bezoeken want daar schijnt toch nooit de zon en mischien nemen we dan de bus naar het kasteel en lopen we naar beneden. Je hebt daar een mooi uitzicht over de stad en de haven.
De kathedraal hebben we ondertussen gehad. Hij was wel aardig maar zoals ik al eerder opmerkte zoiets heb ik al eens gezien. We konden nog wel het begin van de "brakke sliert", of hoe ze de kinder optocht hoe ook noemen, zien. Daarna wilde we wat eten. De eerste cervetseria was niet zo'n succes, van die achtelijke hoge krukken aan piep kleine tafeltjes met alleen kleine belegde stokbroodsneetjes. Bij de volgende hadden we meer succes. Goeie stoeltjes op een gezellig terras met grote pullen bier en lekkere tapas tegen een lage prijs.
Tijden het eten had ik al gekeken wanneer de bus naar boven zou gaan dat was over twee minuten en dan de volgende over drie uur. Wij konden dat niet geloven en zijn toch maar naar de bushalte gelopen. Dit keer had google echter gelijk.
We zijn toen maar naar boven gelopen. Dat was te doen, ik ben levend boven gekomen. Ik heb zelfs nog met een Duitse vrouw lopen praten die ook omhoog wilde maar dat koste me op den duur toch te veel assum Om dat het moeilijkspaanswoord dag was mochten we gratis het kasteel in en als echte Hollanders konden we dat niet laten lopen. Dat was best leuk. Je hebt er een heel mooi uitzicht over de stad en het ommeland en er wachtte mij daar een beloning. Op het terras hadden ze cervetsa Negra waar ik hier in bijna elke kroeg naar heb lopen zeuren maar wat ze nooit hadden.
We konden boven het blauw al zie naderen maar pas toen we weer helemaal naar beneden waren gelopen begon de zon te schijnen. We zijn nog wat inkopen gaan doen voor morgen en gaan nu nog even naar ons boven terras voor de laatste zonnestralen.