Dinkelsbühl

Duitsland, Dinkelsbühl

Vanochtend gaan we eerst een fietstochtje om Dinkelsbühl maken. We kregen een uitgebreid ontbijt in het hotel en dat moet worden verwerkt. Niet dat we veel heuvels op en af gaan, want het moet wel leuk blijven.
En dat was het. Het was maar net veertien kilometer maar met de nodige stops om bordjes te lezen en foto's te maken deden we er nog anderhalf uur over. Van de vier watermolens die er langs onze route moesten staan hebben we er maar een gevonden en dan alleen nog maar omdat er een bordje bij stond. Van de andere drie restte alleen de naam op de kaart en een aantal stuwtjes. Maar voor de rest was het heel leuk. Ik moest er wel even aan wennen dat ze hier op de stoep fietsen als er geen fietspad is, maar dat went snel.
Om Dinkelsbühl ligt veel water. Van de noordoost tot de zuidoost kant stroomt de Wörnitz en van de noordwest tot de zuidoost kant liggen er allemaal lang gerekte meertjes. Daar zagen we ook een Casarca Tardorna met acht jonkies. Ik wist geeneens dat ze bestonden maar ik heb er wel een foto van gemaakt.
Toen eerst maar koffie op de weinmarkt. Omdat de accu van Anneke nog net niet leeg was, zijn we nog maar wat door de stad gaan fietsen. Dinkelsbühl ligt wat scheef en als je eerst omhoog fietst gaat je accu snel leeg en als boven je accu leeg is kom je toch weer makkelijk bij het hotel. Je moet wel uitkijken als je over die hobbel keien naar beneden raced. Het begint ook al weer aardig warm te worden. Vanochten was het nog wel wat fris maar nu ben je blij als een zuchtje wind je verkoeling brengt.
We hebben een restaurantje ontdekt wat meer achteraf in het stadje. Het is wat goedkoper en ze hebben er schweienehaxe. Twee redenen om het uit te proberen. De scweine haxe smaakt prima, maar het lijkt wel een berehaxe want ik kan maar de helft op. Ook de wijn en het bier zijn prima. Na het eten gaan we eerst maar uitbuiken in het hotel, dan kunnen we ook gaan zoeken naar een verblijf in Ausburg.
We hebben een hotel in Augsburg, net buiten de binnenstad, gevonden. Daar hebben we een parkeerplaats en in de binnenstad is dat bijna onmogelijk. Na ons middag dutje hebben we nog een wandelingetje gemaakt. En we gaan iets kleins eten want we zitten nog best vol van de lunch.
Tot nu toe hebben we prachtig weer, maar de vooruitzichten voor de komende dagen zijn heel slecht.

Prachtige foto.s .wat staat de Merel.er trots op..Vier het Leven iedere dag.