Naar Salamanca

Spanje, Salamanca

Ik was al vroeg op vanochtend. De zon was pas net op en scheen met moeite door het dunne wolkendek. We waren vroeg gaan slapen dus Anneke was ook al voor achten op. We hadden nog vier eieren. Een heel pak spek en een groot stuk brood dus het werd een stevig ontbijt want alles moest op. Dit is ons laatste appartement. Hierna hebben we alleen nog hotels. Gisteravond hebben we onze laatste hotels geboekt. Van A Coruña naar Bilbao is nog een rot eind. We hebben dus nog maar een tussenstop ingepland in Gijon.
We konden dus vroeg vertrekken, dat komt goed uit want zodra we weer in Spanje zijn verliezen we een uur.
Ik wilde nog wat Bohemia bier kopen, maar de kleine winkel waar we nog langs kwamen had wel allerlei dure biertjes van de lokale minibrouwerij, maar de ouderwetse Bohemia kon je alleen nog in de supermark krijgen en daarvoor moesten we twintig kilometer omrijden en dat had ik er niet voor over. Hier in Salamanca drink ik nu cerveza tostada Doble Lúpulo van Malou en die is ook goed binnen te houden.
We hebben maar de snelste weg naar Salamanca genomen. Het Spaanse landschap is wel mooi maar het is zo veel. Het meeste hebben we nu wel gezien. Dat geldt ook voor die kathedralen. Hier in Salamanca krijg je er twee voor de prijs van een. Een nieuwe en een oude. Die zijn aan elkaar gebouwd (dat scheelde weer een muur). Die nieuwe hadden ze trouwens helemaal niet hoeven bouwen wat die ouwe is wel zo mooi. Die nieuwe is net als al die anderen die we gezien hebben.
Anneke had via google een winkel voor zapatos para ninja gevonden, wel helemaal aan de andere kant van de stad maar voor onze Mischa is ons niks te veel. Zo kwamen we wel in een gedeelte van de stad met heel weinig toeristen en een leuk cafeetje.
We hebben sowieso veel gelopen want ons hotel ligt ook net iets meer dan twee kilometer van de plaza mayor. Er gaat wel een bus maar die is meer voor vijfenzestig plussers.

Ik heb mooie herinneringen aan een late middag op HET plein, toen de zon een gouden gloed over de gebouwen legde, terwijl ik nipte aan een eveneens goudkleurige sherry.

Lia 2023-05-20 08:36:29

Prachtige foto.s prachtig die Zon, en die bloemen.Leuk voor Mischa mooie schoenen,wat loopt ze trots met haar papa.te paraderen.die lieverd.