Mischa gaat naar Bandung1

Indonesië, Denpasar

Vanochtend was er iets mis met de watervoorziening. Om half vijf begon er een gebonk waar we allemaal wakker van werden. Pas om zes uur toen een van de bedienden kwam en de pomp uitzetten hield het geluid op. Er was dus eerst geen water maar om acht uur hadden we weer koud water maar warm water was er niet.
Om elf uur kwam er een busje om ons naar de luchthaven te brengen. Daar hebben we wat gegeten en precies op tijd vertrok ons vliegtuig. Dat gebeurt niet vaak in Indonesië.
Mischa vind zo'n vliegtuig maar niets. Ze moet in een gordel terwijl ze eigenlijk overal naar toe wil kruipen en heeft dat luid en duidelijk laten merken.
Het weer in Bandung is niet er best. het is bewolkt en er vallen geregeld zware buien.
Ook het hotel is niet mijn smaak het is heel kitscherig en het stinkt er naar van die kunstmatige geurtjes en het bier is hier meer dan twee maal zo duur als op Bali, de wijn is nog duurder en er is geen gin tonic of een margarita's te krijgen. Verder hebben we de meeste ellende van Bandung al gehad, het verkeer dat maar niet vooruit komt, de herrie zowel op staat als in de mall waar ze altijd harde muziek hebben aan staan, nou ja muziek, meestal van dat zoete gekwijl. dan zijn er overal die schreeuwerige reclameborden en het nieuwste is nu Grote TV schermen , die bij de verkeerslichten de hele staat overspannen, met reclamefilmpjes.
Jullie begrijpen het al, Bandung is niet 'my favourite place to be' . Nu wat positiefs. Boven op het dak van het hotel op de tiende verdieping is een redelijk groot zwembad en je hebt er een prachtig uitzicht. Het eten bij de Chinees was best lekker en het was best gezellig met zijn tienen aan zo'n grote tafel met draaiplateau waarop het bestelde eten langs komt. Behalve wij, Nely's moeder, Grace en Fonny waren er ook Nadia en haar moeder (buren van Nely's moeder.)
Veel foto's heb ik vandaag niet. Alleen een foto van Garuda Wisnu kencana. Dat is een meer dan honderdtwintig meter hoog standbeeld op het zuidelijke schiereiland van Bali. En die is vanaf het vliegveld goed te zien.