Brightlingsea

Verenigd Koninkrijk, Brightlingsea

Vanochtend was het bewolkt maar droog en warm. Anneke en Mary zijn gaan winkelen in de charityshop en Rob en ik zijn naar de haven gegaan. Er is daar een soort bushokje waar de passagiers kunnen wachten op de veerboot naar de overkant van de riviermonding. Rob ontmoet daar elke donderdagochtend een aantal vrienden.
Ze kennen elkaar van de haven waar ze of werkten of hun boot hebben of hadden liggen. Ze drinken thee of koffie en maken een praatje. Ik werd hartelijk ontvangen en we hebben er gezellig zitten kletsen. Het werd me snel duidelijk dat ze niet hun hele leven in Brightlingsea hadden doorgebracht en de meesten waren wel eens in Nederland geweest. Ze vonden ook allemaal dat een van de lekkerste dingen die je in Nederland kan eten toch wel de rijsttafel is in een goed Indisch restaurant.
's Middags zijn we meegenomen naar het restaurant waar Mary en Rob vier jaar geleden hun bruiloft hebben gevierd want het was vandaag hun trouwdag.
Het was in een mooi groot Victoriaans gebouw waar in de oorlog Churchill de geheime operaties van zijn special forces besprak maar dat nu onderdeel is van de Essex University. Het is een hotel en brasserie van de hotelschool.
We hadden een heerlijke lunch en hebben nog wat gewandeld door het park en de universiteits gebouwen.
Op de terugweg zijn we nog even langs de rivier de Colne gaan kijken, die hier steeds breder wordt en bij Brightlingsea al meer dan een kilometer breed is.

Rust en ruimte, daar in Brightlingsea! Prachtig helder juni-weer. HIer heeft het vandaag (24-6) de halve dag geplenst.