Fano

Italië, Fano

Vanochtend in een keer doorgescheurd naar Fano. Om één uur waren we in het hotel en om half twee zitten we te wachten op de lunch. Aan het weer kan je merken dat we naar het noorden gaan. De zon is hier verdwenen achter een wolkendek en de wind is een stukje kouder geworden. Niet dat het slecht weer is, in Nederland zou je heel blij zijn met dit weer om deze tijd, maar het is wel tijd om de korte broek en T shirt te vervangen voor meer gepaste kledij. Kan ik eindelijk mijn lange broek en overhemden aan die allemaal nog schoon in de koffer zitten. We hebben samen één antipasta genomen want het is altijd te veel. Omdat er ansjovis bij zat heb ik me laten verleiden tot de Burrata. Maar dat is niet mijn favoriet. Ze hebben hier in Italië heel lekkere kaas maar ook veel kaas die nergens naar smaakt. Burrata is een kaas die nergens naar smaakt en die gevuld is met een andere kaas die ook nergens naar smaakt. Het is net Mozzarella. Geef mijn maar Gorgonzola.
Er is hier een grote haven met veel vissersboten. Alles staat hier in het teken van de visserij.
We hebben wat door het stadje gelopen. Er is een oud kasteel en natuurlijk een
aantal kerken, maar we waren niet onder de indruk.
We zijn ook vroeg naar bed gegaan, dús maar een kort verslag en maar weinig foto's. Morgen gaan we naar Bologna, daar valt vast meer over te vertellen.

Bologna zullen jullie vast interessant vinden er is veel te zien.goede reis!

Marja 2020-10-03 19:15:23

Jammie, burrata, zó lekker! Ik heb het vanavond gegeten; met verse vijgen, parmaham en een dressing van citroensap, honing en olijfolie❤️❤️🍷