Portugal Tavira

Portugal, Tavira

Maandagmorgen het vaste ritueel voor we op pad gaan, laden lossen betalen. Byebye geweldige camperplaats maar vooral Isla Cristina en omgeving, we hebben genoten en komen zeker terug voor alles wat we nog niet gezien hebben. Op naar Portugal, nou is dat maar 41 km tot de camperplaats dus valt mee, eerst nog even tanken hier voor€1,52 en hoppa daar gaan we. Klein stukje snelweg en dan binnen door, veel sinaasappelgaarden ook wat kassen en mooie stukjes land maar ook nietszeggend. Daar is het bord Portugal en de brug, hoppa foto als bewijs dat we er zijn🤪. Wel de klok uur terug zetten het is hier uur vroeger.

Rijden toch aan één stuk door naar Algarve Motorhome Park Tavira sc88859 geweldige plek alles is er, aanbieding 3 nachten incl.electra €37,-4e nacht gratis daar houden we van. Grote plekken prima dus, na de lunch stappen we op de fiets naar centrum Tavira. Gaan stukje lopen om te kijken hoe het eruit ziet. Veel toeristen voor zo’n klein stadje, even info gehaald bij de VVV. Gaan terug maar niet voor we de allerlekkerste Sangria hebben gedronken tot nu toe. In achteraf tentje heel gaaf, zat ook verse munt in en kaneelpijpje was zo lekker. Maar wat denk je gewoon vergeten foto te maken🙈😂zo waren we aan het genieten. Ook bij het afrekenen, was €4,80 Geert vroeg nog is dat wel goed. Terugweg boodschappen gedaan en chillen verder. Alles is op korte afstand van camperpark dus ook te lopen.

Dinsdag en er is een koude wind en er wordt wat regen verwacht, dus vandaag in en om de camper doen boodschappen en gaan naar China World onder de camperaars wel bekend. Bij rot weer ff doorlopen, deze was zo groot doe je niet even verder rustig aan. Woensdag en we gaan vandaag fietsen naar Cabanas niet ver weg ben benieuwd is een vissersdorpje. We fietsen stuk Via Verde soms hobbel bobbel niet echt lekker voor ruggetje, maar goed. Het is prachtig rijden langs de aardbeienkassen geprobeerd foto te maken alles achter slot he, prachtige oleanders ook. Zoutvelden maar die kom je overal in Portugal tegen, dorpje is klein we drinken koffie met wat lekkers en het was lekker. Fietsen rond dorp en terug om daghap te eten, was prima Geert zeevruchten met rijst(soort Paella) ik beefstek met patat was prima €9 pp. Fietsen via andere route terug naar camper, bijkomen van hobbel en bobbel.
Nu donderdag voel me niet echt tof verkoudheid te pakken, temperaturen ook erg wisselend met koude noord oosterwind. Maakt niet uit gaat over, we gaan op de fiets naar de overdekte markt ach totaal anders dan anders zie de foto’s van de hal. Dan de Lidl keer opzoeken heb koffie cupjes nodig en die van de Lidl zijn prima. Wat denk je gevonden, dus kunnen weer aan de koffie. Lunchen in camper en maken dan Tavira nog onveilig op de fiets, wij vinden het echt super om door die kleine straatjes te fietsen je ziet zoveel meer. Komen per ongeluk😉langs het terrasje met de lekkere Sangria, en hij was weer lekker. Terug naar camper en gelijk aan het werk fietsen achterop want morgen gaan we verder, op naar Lagos.

Vrijdagochtend vertrekken we vanuit Tavira het was een koude nacht vannacht 7 graden dus lekker extra dekentje vannacht op ons dunne dekbed gedaan, was zalig. Dan het bekende ochtendritueel laden lossen, byebye Tavira.

Vanavond maak ik het verslag van Lagos, stappen zometeen nog op de fiets om de vuurtoren alhier met uitzicht te bezichtigen.
En natuurlijk volgen wij de F1 op de voet alhier🤪.

Lieve groet Geert en Ineke.

Hoi, lieve mensen wat ziet Portugal er lieflijk uit. Mooi foto’s en we hopen dat we daar bij droog weer naar toe kunnen. Ineke, hoop dat je verkoudheid meevalt en veel vitamines op doen in de ☀️ Blijven genieten wij genieten op afstand met jullie mee 🍷🍻🥘 😘

Ilse en Jan 2024-05-05 14:48:06

Bram ging vanmiddag ook tanken voor 1,97

Annemieke 2024-05-05 16:22:41

Bekende plek voor ons, vervelend dat je een verkoudheid hebt opgelopen. Hopelijk valt het mee. Diesel schijnt wel wat duurder in Portugal dus verstandig dat jullie in Spanje nog getankt hebben. Beterschap hoor.

Paula Schuring 2024-05-05 21:26:08

Nou jullie genieten er wel van het ziet er allemaal prachtig uit