Xativa en Area de Bellús naar Denia

Spanje, Bellús

Prima geslapen op parking rustig in de nacht, na het ontbijt gaan we lopen. Er loopt een spoorbaan door de stad dus het is even lopen om te kunnen oversteken. Als dat gelukt is gaan we op zoek naar de touristinfo, gevonden krijgen kaart mee. Hebben geen geluk want treintje en de bus rijden beide niet naar kasteel, zou taxi kunnen nemen naar kasteel maar ondertussen hebben we gezien dat de binnenstad hier geweldig is en dat er markt is. Kasteel beste klim dus we besluiten oude stad te doen. Geen spijt van gehad, wat een leuk stadje vooral door de kleine straatjes met leuke winkeltjes lopen nog originele bestrating geweldig. Markt leuk in die straatjes verder niet bijzonder. Uiteraard koffie drinken en tot slot lunchen en terug naar camper lopen. Daar komt iemand geld ophalen sinds 1-1-2023 kost het 5 euro, hebben betaald heb hem website laten zien dat het gratis zou zijn, regels veranderen, wij hebben betaald en een betaalbewijs gevraagd. Wij gaan verder dat zouden we toch al doen. Prachtige rit door de bergen behoorlijk smalle weg overigens, gaan naar area de Bellús sc 60508.

Nou area de Bellús is een geweldige plek midden in de natuur, staan al wat campers, mooi uitzicht op de bergen en olijfbomen maar vooral rust. Sani station en stroom, zonder stroom 2 euro met 5 euro nou wie maakt ons wat voor dat geld. Onze koelkast is weer even het mannetje maar we nemen toch maar stroom in case off.doen verder niets vandaag.

Zaterdag morgen worden we vroeg wakker door schieten, houd best even aan wij denken militaire oefeningen. Het was zo stil vannacht wat een feest, ontbijten uitgebreid vandaag en als we de camper schoon en klaar hebben gaan we naar dorp lopen. Niet ver kilometer denk ik, oud dorp niet groot maar leuk. Moet 1 winkeltje zitten zien we later ook maar hebben niets nodig, hadden goed boodschappen gedaan. Plots zien we een terras en ja hoor koffie, dus heerlijk gezeten kopje koffie en weer verder. Terug bij camper is het lunchen en heerlijk uurtje in de zon gelegen. Verder chillen vandaag, besloten morgen te blijven vanwege de heerlijke omgeving en rust, dus naar het stuwmeer wandelen dan. Het loopt hier al weer vol met campers van alle soorten.

Zondag lekker luieren, het is geweldig hier vooral de rust. Hebben rustdag, lopen naar het stuwmeer prachtig om te zien glad water mooie natuur. Terug bij camper Ajax- Feyenoord kijken onderhoudend. Morgen naar Denia, nu niets😍.

Maandagmorgen op pad, heerlijke route door de natuur gaan onderweg boodschappen doen en rijden dan door naar Denia. Daar hebben we een plek op camping Los Pinos sc 46976 een volger van ons heeft advies gegeven over ziekenhuis hier en de camping. Alles klopt wat een lieve mensen hier, behulpzaam maar wij houden van dit soort kleine kneuterige campings ook nog aan zee. Hebben prima plek, sanitair super schoon beetje achterhaald geeft niet het is spik en span. Geert belt met ziekenhuis en we konden gelijk komen, taxi besteld en naar HCB Denia hospital. Nieuw ziekenhuis ook zo schoon en snel, eerste onderzoeken gehad, woensdag nog een aantal onderzoeken alles achter elkaar geweldig daar kan Nederland nog wat van leren. Afwachten dus, morgen fietsen van de camper af en de buurt verkennen, als woensdag goed weer op de fiets naar het ziekenhuis. Dit was het weer even voor nu.

Lieve groet van ons.
Geert en Ineke.

Wat een prachtige foto’s en goed om te merken dat jullie je gewone ritme gewoon aanhouden. Hopelijk komt er duidelijkheid met de komende onderzoeken in het ziekenhuis en vooral: CARPE DIEM 💫

Willy 2023-01-23 21:41:21

Fijne plek hè, Bellùs, ook paar x gestaan. Succes met de onderzoeken.

Geja Stevens 2023-01-23 22:25:39

Het was weer mooi……liefs voor Geert en jou….🥰🍀🌈

Petra Groen 2023-01-24 12:35:15

Goed dat jullie het tweede onderzoek laten doen. Nu de uitslag, blijf duimen. Weer genoten van het verhaal en de foto’s. 👍🏻