Boedapest, deel 3.

Hongarije, Boedapest

Nu zondag, sinds een uur noodweer hier in Budapest. Wat ben ik blij dat ik niet in de stad loop, onweer, geen wind en zware regenbuien. Alles loopt vol, eigenlijk wilden we vandaag verder rijden. Maar ik wou even een rustdag, gister ook weer van vroeg tot laat gelopen. Niets zo fijn om dan even op adem te komen. Heb al camping uitgezocht met Thermen baden, morgen dus lekker voor 1 dag en dan op naar Roemenië. Ook zin in, ben zo benieuwd hoe het daar is, nooit geweest.

Maar goed, wij zijn dus gisteren weer vertrokken centrum Budapest. Waren we bij metro, dicht oeps. Rijden bussen, oke trappen weer op en bus zoeken, en gevonden. Wat is dat toch perfect geregeld in vele landen dat openbaar vervoer. Dubbele bussen rijden om de paar minuten de route van de metro, het verloopt zo soepel ongelooflijk. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren hoor.

Zijn weer op de rode lijndienst gestapt, nu naar boven waar o.a.kasteel,museum en nog wat mooie gebouwen zijn. Andere kant boven van de citadel, bij de stop van rode bus hebben we kaartje gekocht blauwe bus om boven te komen. Je kan het lopen, maar in die hitte geen goed plan, echt een hele klim hoor. Je doet gelijk niets meer en de dag is nog lang. Het is erg druk, wij gaan niet het museum in, hebben nog veel op lijstje staan. Voor 70+ gratis en 62+ 50% korting dus voor geld hoef je het niet te laten. Ook hier is de plaag van Japanners weer aanwezig, sorry hoor maar deze mensen hebben echt overal maling aan. Waar wij netjes wachten op onze beurt, gaan hun overal voor staan om maar foto's te kunnen maken. Is onze ervaring dus, was een shoot van alemaal bruidskleding om een foto rapportage te maken. Nou eigenlijk had ik een filmpje moeten maken, vreselijk wat ze uithaalde om vooraan te staan. Was leuk om te zien, modellenwerk natuurlijk en ook wat kindertjes in bruidskleding. Je maakt wat mee als toerist, het was leuk om boven alles te bekijken. Oud centrum ook, kerken wat winkeltjes. Hotels enzenz. , na een kleine pauze in de schaduw en even wat fruit eten, zetten we de weg naar beneden in. Willen nu de boottocht doen over de donau, als we beneden zijni gaan we lopen over de grote brug. Moeten daar gelijk beneden zijn voor de boot, gevonden en we ploffen op het dek neer. 37 gr.in zon is warm.
De boottocht was super, uur varen langs highlights, wind zon en 2 vrijgezellen groepen op de boot. Mannen dus het bier vloeide rijkelijk. Gaaf om hun plezier te zien, was rond 16 uur en paar hadden wat moeite te staan of te lopen,haha.

Kwart over 5, tja doodmoe door de hitte ook. Nog 2 dingen op progam, besluiten terug naar camping te gaan. Het beeldenplein was men aan het opbouwen voor een festival denken wij, kon nergens bij. Dus volgende keer, dan de jodenwijk bij Frans Liszt monument, ook die bewaren we voor volgende keer. Mijn benen en de warmte zijn spelbreker, is mooi geweest. Evengoed alweer 19 uur voor we op camping zijn. Goede reden om terug te komen. Met rode bus naar startpunt en vanaf daar weer met de bus naar camping. Heerlijk buiten zitten, douchen en ondertussen lekkere frisse tonijnsalade gemaakt voor op stokbroodje, eitje erbij, tjakka. Natuurlijk wijntje erbij, morgen dus rustdag.

Oh ja hier op camping 2 kleine japanse campertjes, maken een grote tour. Vorig jaar in Marokko hadden we ook een japanner naast ons met klein stoer campertje.

Dit was het weer even, tot de volgende keer.

Lieve groet,
Geert en Ineke(On Tour).

Weer hele mooie beelden. Snap jullie reactie op de Japanners,die zijn idd heel irritant en de bruidsmode trekt ook al op niets 😉 nog fijne tripjes. Ik leer veel van jullie nog een dik jaartje en we zijn ook op pensioen,dan kunnen we er ook aan beginnen