Viseu de Sus tot Lacu Rosu

Roemenië, Lacu Roșu

Wat een dag vandaag, het is nu 22.00 uur dat ik dit verslag ga schrijven. Weet niet wanner ik het kan plaatsen omdat we nog steeds geen wifi hebben, en ik de foto's van het toestel niet kan overzetten zonder wifi.

Vanmorgen om 8 uur al op, waren klaar wakker en er was al enig rumoer om ons. Wij staan natuurlijk bij vertrekpunt van de stoomtrein. Nadat we aangekleed zijn, lopen we naar vertrekpunt en nemen koffie en gaan zitten. Kijken hoe al die mensen gek worden om met deze trein weg te gaan, het is een groot feest om te zien. Echt voor hen die willen reizen en hier in de buurt zijn, vrijdag,zaterdag,zondag vertrekken de treinen met stoomlocomotief en natuurlijk de wagons erachter. Vandaag 4 stuks, zo druk was het, en wat was het gaaf te zien allemaal, spektakel. Wij vertrekken en doen bij de plaatselijke supermarkt wat boodschappen, morgen zondag en alles gesloten. Gaan on route, en rijden de D18 naar Vatra Dornei omdat het een mooie route is. Dwars door prachtige dorpjes en mooie natuur. Onderweg komen we mooi kerkje tegen, heel apart van binnen, zijn wezen kijken daar. Gaan weer verder, stortregen opeens, koelt wel lekker af. Zeker als je reist is regen niet erg(vinden wij). Stoppen onderweg om te lunchen in camper, ff relaxen.

Vanuit Vatra Dornei gaan we verder naar Bicaz, de route is geweldig wij genieten. Maar dan, Marokko tijden van vorig jaar herleven, onze volgers weten denk ik nog dat we opeens stil stonden omdat een stuk weg was weggespoeld door de regen. Toen konden we niet verder, nu ook hevige regenbuien hebben we gehad en de weg was vreselijk. Alles stond stil, dorp was uitgelopen,politie en brandweer erbij, wat een toestand.
Ben zo trots op mijn mannetje, het was geen feest om daar te moeten rijden met camper door de ellende, het is gelukt. Wat een toestand zeg, klokt tikt door. Van een zeer goede weg komen we weer terecht in een K weg, niet fijn, zeker niet voor onze rug. Gaten in de weg, en later paar kilometer waar ze met weg bezig zijn, Drama hoor.
Kilometers lang heeft dit geduurd, komen we eindelijk bij CP in Bicaz bij motel pfff. Mogen niet staan, hebben geen electra, geeft niet zeggen wij. Oke mogen staan op parkeerterrein, alleen maar dronken mensen overal, geen zin in weg. Daar hier niets verder is besluiten we door te rijden naar Lacu Rosu nog 38 km. Nu 18 uur dus te doen, zijn het wel zat na hele dag. De weg is glad, zalig hoor en dan dat hadden we gelezen en daarom deze route gemaakt komen we door een kloof, I Love It, zo mooi en genieten helemaal blij, jammer vd regen wel. Tussen Tasca en Lacu Rosu ligt dit schitterende gedeelte, oh wat is het mooi. Eindelijk bij CP aangekomen, bij NKC code 52523 stond 75 lei, wij betalen 95 lei. Maakt niet uit nu 19,15 uur en blij dat we staan. Is bruiloft hele weekend, maakt niets uit. Staat Roemeense camper, koken buiten , 2 gezinnen en de mannen lopen allen maar te dansen en te zingen, wij denken met de nodige drankjes. Leuk te horen, wij gaan eten in restaurant en trekken fles wijn open, verdient. Heerlijk gegeten, goulash. Dit was het weer voor vandaag, nog geen wifi dus foto's lukt niet. Misschien morgen plaatsen, doe nog 1 poging via ander netwerk nu. Gelukt, hij zet alleen de foto's door elkaar, sorry.

Lieve groet Geert en Ineke(On Tour).

Haha wat een leuk verhaal weer. Denkje dat de wegen slecht zijn in Roemenië nou dan ben je nog niet in Bulgarije geweest😉 wees voorbereid 😱. Veel plezier en kijk alweer uit naar het volgende verhaal

Henny de Ruiter 2019-06-22 22:39:20

Inderdaad knap om zo een wegen te rijden.

Beppie 2019-06-23 00:41:13

Nu, hopelijk wat beter weer. Wat een blubber, vreselijk. Je foto’s geven een mooie indruk hoe het is geweest. Belevenis dat dan weer wel. Voorzichtig aan en goed reis verder.