Slovenië , door naar Hongarije.

Hongarije, Balatongyörök

Vanuit Hongarije weer even een update van onze heerlijke reis. De regen hebben we achter ons gelaten, lachen hoor het is nooit goed. Nu moeten we wennen aan de zon, maar dat gaat helemaal goed komen.

Wij zijn in Maribor geweest op fijne camping Kekec, had ik al geschreven. We hebben heerlijk gefietst, naar stadje zelf. Stadje is leuk, heerlijk gelopen, palicenka gegeten, ijsje gegeten. Maar het was niet helemaal wat wij ervan verwacht hadden, geeft niets. Men was druk bezig om in een straatje ales klaar te maken om op groot scherm naar voetbal te kijken. Heineken natuurlijk, zag er gaaf uit, is vast feest geweest. Wedstrijd Tottenham- Liverpool. Wij weer terug gefietst, BBQ aan en heerlijk buiten gezeten. Heel erg druk op de camping, maar gezellig. Ook zijn we bezig geweest met de schotel, kregen hem met geen mogelijkheid aan de gang. Geert heeft er alles aan gedaan. Ook via FB op campertechniek nog hulp gevraagd. Uiteindelijk onderweg in Hongarije zagen we winkeltje voor tv reparatie, aardige meneer is meegekomen heeft gekeken, wij noemen het straling maar sindsdien doet hij het weer. We wachten het verder af.

Zondag 2 juni verlaten we Slovenië, op ons gemak gaan we verder en gaan naar Lenti in Hongarije. Helemaal een nieuw land voor ons, als wij verder rijden vinden we nu al Hongarije leuker dan Slovenië. Het voldoet meer aan onze verwachting van platteland. Wij rijden zoveel mogelijk kleine wegen, door de kleine dorpjes heen. Soms ook wel spannend hoor pfff. In Lenti hebben we camping Rumac, is met een thermecomplex erbij. Prijs inclusief toegang Therme voor een nacht 32 euro, is niet gek. Gaan als we geinstalleerd zijn, lekker naar Thermebad. Het was super, het was warm weer. Algenbad 36-38 gr.wat een feest zalig. We hebben heerlijk 3 ur gebadderd en terug naar camper. Na het nodige water drinken, natuurlijk een lekker glaasje wijn.

Volgende dag weer verder, mooie route binnen door. Verhaal van de schotel verteld was op deze route, tuurlijk weer even boodschappen doen. Ook zijn we even via Nemesded gereden, onze FB vrienden hebben daar huis gekocht, we zijn even wezen kijken. Gaat heel mooi worden, moet veel gebeuren, gaat ze zeker lukken. We belanden op camping Termal in Zalakros, wilde naar een cp van campercontact maar deze was hartstikke dicht. Gelukkig was er een camping, heerlijke plek en gaan vandaag chillen. Eten op camping vanavond, het was heerlijk en dat voor 22 euro samen he,incl.wijn en bier.

Dan vandaag weer stukje verder, heerlijke route. We gaan eindelijk naar het Balatonmeer, hebben camping Carina in Balatonggyörökön uitgekozen. Heerlijke kleine camping, aan meer, alles erop en eraan. Hier gaan we paar dagen blijven, je kan hier perfect fietsen. Nu ga ik stoppen, heel lastig voor mij, als ik schrijf, blijf ik schrijven.
Maar ja, wie schrijft die blijft, hihi.

Groet Geert en Ineke(On Tour).

Leuk verhaal weer. Hongarije zal je bevallen, is een mooi land en lieve mensen. Misschien Pecs en Szeged aandoen, mooie steden. Voor 65 + vrij reizen met bus in Hongarije.

Jeannette 2019-06-05 12:07:01

Klinkt goed ik blijf weer volgen

Henny de Ruiter 2019-06-05 16:07:45

De gordijnen hangen en de serre staat er ook Morgen komen de deuren er in alles gaat prima

Hansen Woutje 2019-06-05 21:20:12

Julie gaan lekker wij ook morgen komt de verhuis wagen