Op naar Chefchaouen

Marokko, Chefchaouen

Vanmorgen nog even een foto gemaakt van het uitzicht vanaf ons bed, was een mooi plaatje, keken op de vijver
uit. De camping was prima, je kon naar zwemparadijs gratis, sanitair schoon maar geen warm water. En de prijs voor Marokkaanse begrippen hoog. Juli en augustus betaal je 205 dirham voor 1 nacht, pittig. Maar goed, wij gaan zeker terug naar Fez, als we weer in Marokko komen. Beetje pech dat alles 3 dg dicht is, ivm offerfeest.
Wij rijden voor alle zekerheid even langs Marjane de supermarkt, kijken of hij open is en ja hoor is open, snel even wat boodschappen doen en dan weer verder. Maar ook bij de supermarkt weer iets nieuws meegemaakt, men staat met een boodschappenwagentje in de rij bij de slager. Rarara wat er in dat karretje zit, juist een dood schaap, wel schoongemaakt hoor. De slager snijd met een machine het schaap in stukken, en zo nemen ze het mee. In teilen of bakken. Ze staan in de rij, ongelooflijk te zien. We mochten foto's maken, netjes gevraagd.

Op naar Chefchaouen, zin in.

Als we door Fez rijden, krijgen we de schrik van ons leven. Gewoon op straat zien we naar het lijkt, afval van schapen liggen. Nou het lijkt niet zo, het is zo. Geert rijd langzaam en mijn maag draait zich om. Gewoon op straat, bij vuilnisbakken. Hebben paar foto's gemaakt, die niet smakelijk zijn, maar het is de realiteit. Ondenkbaar in de meeste europese landen.

We gaan rijden en merken dat de wegen iets minder zijn dan de laatste route, hobbel en bobbel hihi.
We moeten ongeveer 200 kilometer rijden, mooi tripje. Het landschap veranderd snel, we rijden door de bergen met bomen, met olijfvelden , met fruitbomen en nog veel meer. Ook veel hooivelden, slaan ze heel speciaal op, als soort loods stapelen ze het op. We rijden omhoog en weer naar beneden, soms net achtbaan. Dan opeens komen er vreselijk veel mannen aan, lopen over de breedte van de weg, ja hoor dragen een dood persoon. Wij aan de kant, motor uit met respect wachten wij. Raampje open, we horen alle mannen zingen, kippevel. Dan zien we rechts bij een huis, een heel grote groep vrouwen staan. Heel apart om mee te maken, en we maken wat mee. Komen dan langs een prachtig groot meer, heb vanuit auto natuurlijk weer wat foto's gemaakt. Goed gelukt, vooral de weerspiegeling van de berg in het water, prachtig. Soort krijtbergen lijken het wel. Komen toch weer langs de minder bedeelden, omdat we niet stoppen als groep jongens ons roept en geld willen, komen er wel wat verwensingen en gebaren zien we in de spiegels. En dan Chefchaouen voor ons, stoppen net als andere mensen om foto te maken. Prachtig, we gaan op pad richting camping, ik vind het nu al mooi. Dan moeten we toch een zeer pittige straat omhoog, staat een taxi en Geert moet stoppen,,oeps. Taxi weg , wij willen rijden komt er een ....aan, weer wachten. Uiteindelijk, handrem eraf en gaan, ff spannend.

De camping, prima plek, schrijven ons in en staan zo. Op het veld, niet tussen de bomen. We installeren ons, dan lekker zitten met biertje en wijntje. Wij lezen krantje en dan komt er een combinatie binnen, 4x4 drive met caravan 4x4 ongelooflijk, kijk de foto's maar. Wat denk je komen uit China, maken een tour, via Rusland affijn kijk maar naar de foto van de kaart zoals ze reizen. Hebben ze gesproken, spreken goed engels, geweldig. Wij lekker eten zo, restanten van gister, makkie alleen even sla maken.

Morgen de medina o.a. in, kunnen hier trap naar beneden lopen, terug met taxi zitten helemaal boven.

Lieve groet Geert en Ineke.

Weer een geweldig verhaal super 👍🏻

Henny 2018-08-23 22:48:31

Geweldig

Rina 2018-08-23 22:59:48

Zo dat hebben jullie maar mooi meegemaakt wat en vacante topje kan je wel zeggen

Hans en Woutje Verbeek 2018-08-23 23:04:20

Avontuur stopt niet, wat een indrukken. Weer een prachtig verhaal erbij. Blijf genieten.

Meriam 2018-08-24 08:31:08

Het is toch verschrikkelijk dat op straat

Theo Jakobs 2018-08-24 14:04:35

Echt heel leuk wat jullie allemaal meemaken😍

Feline 2018-08-24 16:05:07

Lekker genieten en mooie foto’s hoor!

Walter 2018-08-26 10:31:39

Jullie maken wél wat mee. Mooie foto's, behalve de schapen op de vuilnis. Brrrr.