Isla Cristina

Spanje, Ayamonte

Spanje zit er bijna op, dinsdag vertrokken vanuit park Doñana geweldig daar de rust echt vakantie. We gaan op weg naar Isla Cristina laatste stop in Spanje hebben daar camperplaats uitgezocht en de mogelijkheid tot fietsen Via Verde is daar ook. Niet te ver van het dorp is de cp dus heerlijk. Als we onderweg zijn komen we carrefour tegen dus eerst maar de nodige boodschappen doen, hebben we voor paar dagen eten en drinken. We rijden natuurlijk weer binnen door en komen mooie stukjes tegen, soms ook saai. Olijfbomen wijngaarden en sinaasappelgaarden wel een lust voor het oog. Komen bij Camper Park Playa Luz, dorp Pozo del Camino bij stadje Isla Cristina gebied heet Ayamonte, dat was het🙈😂sc 69876. Prima locatie goed te fietsen midden in natuur reservaat, veel vogels flamingo’s welke beetje ver weg zitten. Plekje uitgezocht is prima hier, morgen wassen, wat prettig is er zijn waslijnen hoppa. Vandaag verder chillen, hebben boodschappen dus lekker koken vanavond, niet heel druk en alles ziet er prima uit.

Woensdag na een goede nacht gelijk de was in de wasmachine gedaan, terwijl was draait gaan wij ontbijten, daarna was ophangen en stappen wij op de fiets naar het dorp komen langs de zoutvelden en rijden met de fiets over de paden aldaar. Op het einde worden we staande gehouden, dit is niet de bedoeling je mag alleen met de gids daar komen. Dus wij oke sorry wisten we niet, hadden alles gezien🙈en door. Bij de tourist info wat in het carnaval museum zit halen we info, plattegronden enz.er is genoeg te zien. Gaan koffie drinken lopen wat in het leuke centrum en dan op de fiets naar het strand, daar waar de houten brug je naar/ op het strand brengt Isla de Las Gaviotas oftewel Playa de la punta del Caimen, mond vol. Prachtig gemaakt maar ook schitterend strand 12 km lang. Maken wandeling en gaan naar de haven, eten wat tapas glaasje wijn er bij, echt vakantie. Dan naar de visveiling deze start om 16 uur, gaan naar binnen al bezig zijn bezig met foto’s maken en ja hoor we worden vriendelijk verzocht op de publiekstribune te gaan zitten. Onder begeleiding lukt dat🙈😂foto’s al gemaakt natuurlijk. Leuk om mee te maken, om 17 uur fietsen we terug naar camper en chillen verder.

Donderdag is het wat bewolkt en stappen op de fiets naar overdekte markt, ach leuk te zien veel vis en wat lokale producten.
Verder paar bezienswaardigheden bezocht, mooi gekleurd huis en het flowerplein bekeken. Dan fietsen we door het het bos langs het strand geweldig fietspad, helaas veel strandpaviljoens pas 1 mei open. Her en der wat campers leuk te zien, Geert praat nog even met een Fransman die verteld dat hij er al 3 weken staat. Hum ik denk dan onmiddellijk waar gaat die wc geleegd worden 🫣🙈. Maar goed, wij doen boodschappen en halen verse sardines die we vanavond lekker gaan grillen. Verder rond fietsen en genieten, het is echt zo de moeite waard hier naar toe te gaan. Het natuurgebied, moeras krabbetjes vogels helemaal geweldig. Flamingo’s wel gezien maar te ver om te fotograferen.

Vrijdag hebben we klusdag, ook nog bed verschonen dus hoppa wassen en aan de bak camper van binnen schoon en dan vanbuiten.
Allemachtig wat een klus hij zag er niet uit, maar is nu weer als nieuw helemaal top. Verder niets ook heerlijk, morgen fietsen we andere kant op Via Verde naar Ayamonte 8 km.

Ondertussen dus zaterdag en na het ochtendritueel op de stalen ros richting Ayamonte, komen langs het zoutgemaal even gekeken en door. Geen asfalt weg dus behoorlijk door elkaar geschud, is eb dus we zien heel veel krabbetjes zodra je stil staat en een foto wil nemen zitten ze al in hun holletje🤪. Veel cactussen, bloemen planten. Uiteindelijk komen we in Ayamonte en hebben beetje regen niet de moeite hoor , parkeren de fietsen en lopen rond erg leuk plaatsje, veel Spaanse details. Heel vriendelijke mensen overal, vinden we ook in Isla Cristina. Uiteindelijk gaan we tapas eten bij druk Spaan restaurantje, was geweldig en hoppa lekker makkelijk vanavond niet koken🥳. Na het eten fietsen we nog door haven en zetten de terug weg in, mooi geweest. Verder chillen we zoals meestal na een dagje op pad.

Zondag gaan we naar de grote markt, non food allemaal. Erg druk en ach je kent het wel( of niet😂)schoenen ondergoed sieraden kleding enz.we hebben het weer gezien. Dan fietsen naar centrum hebben zin in koffie, gevonden. Eten nog een Mexicaanse tapas en fietsen terug naar camper. Hebben e.e.a.aan admie te doen, Geert gaat de boel inpakken fietsen achterop want morgen gaan we Portugal in. Zijn heel benieuwd hoe het daar zal zijn, starten met uur terug echt gek idee hoor en starten in Tavira.

Voor nu fijne avond nog en lieve groet van ons.

Wij vonden die omgeving ook super, al aardbeien gekocht?

Kobus & Toos 2024-04-28 22:55:25

Alweer zoveel moois gezien kunnen jullie het nog bij houden geweldig hoor