El Saler en Calp

Spanje, Calp

Woensdag zijn we vertrokken uit Peniscola, met een goed gevoel omdat we nu de oude stad hebben kunnen bezichtigen.
Eerst gaan we even boodschappen doen, Family Cash heeft perfecte vers slager/ vleeswaren en heerlijke wijn hebben we gekocht🙈🤪😂. Ook gaan we oude collega/vriend van Geert ontmoeten dus even wat snacks meenemen. Rijden op ons gemak richting Valencia naar Eco Area El Saler sc 108036, Ron heeft gereserveerd dus geen stress of er plek is. Onderweg stoppen we nog even om in camper te lunchen. Uiteraard rijden we dwars door Valencia met de camper, lekker druk😜. Deze keer slaan we Valencia over, zijn er al 3 keer geweest dus nu even mooi, blijft wel geweldige stad. Bij de CP aangekomen worden we welkom geheten door de eigenaar, en natuurlijk door Ron en Rina. Het was een hartelijk onthaal en het klikte dus dat is fijn. Blijkt idd 55 jaar geleden dat Geert laatste contact had, ik was toen nog niet in beeld. Heerlijk buiten kunnen zitten kletsen wat drinken en een hapje. S’avonds zijn we ergens gaan eten ook super gezellig. Donderdag kletsen eten drinken en lachen, wij hebben een adres erbij in Lemmer waar we van de zomer naar toe kunnen, daar wonen ze aan het water.

Vrijdag nemen wij afscheid van elkaar, hun op weg naar huis en wij gaan verder richting Calpe. Nooit geweest dus toch maar eens kijken of het iets is, rijden uiteraard weer de binnendoor wegen met veel fruitgaarden🍋🍑. Het valt ons op dat de sinaasappelgaarden🍊soms al helemaal geplukt zijn en andere velden nog alles in de boom hangt🤷🏼‍♀️. In Calpe aangekomen nemen we eerste de beste cp op ons pad en ja hoor 1 prima plek nog, blij. Het is erg druk, veel overwinteraars onderweg naar huis druk op de weg. En toch ook weer veel camperaars die nu komen, cp’s soms echt volvol. Staan nu op Mediterraneo Camper Area Calpe sc 27249. Alles is er, douches met heerlijk heet water, goede wifi enz.hier houden wij het wel paar dagen vol. Het weer is wat minder bewolkt rond 18 gr.kan slechter hoor. Einde middag lopen we naar boulevard prima te doen, gaan een Sangria drinken dit is vakantie, zien eten doet eten🫣😂, dus toch maar iets bestellen. Heerlijk nachos gegeten en daarna typisch Spaans huevos rotos( Spaanse ham, ei, patatas)zalig. Terug naar camper en chillen.

Zaterdag gaat wekker om 6 uur af kwalificatie F1 kijken, daarna nog uurtje oogjes dicht. Dan gaan we naar de markt, altijd leuk in Spanje. Toch maar weer tasje gekocht🙈had ik nog niet🤪. Dan op de fiets door naar de fruit en groentemarkt, mijn god laatste stukje lukte niet omhoog te fietsen heel pittig, Geert wel. Lekker verse groente enz.gekocht en fluitend op de fiets naar beneden terug😹. Lekker buiten zitten geen zon wel te doen, vis(Dorade)gekocht en gebakken in de pan. Was zalig, goed gebakken, verder weer rustig aan.

Zondag om vijf uur de wekker voor de F1 wedstrijd wat een spanning, daarna weer even oogjes toe. Gaan als we klaar zijn met alles ronde om het zoutmeer Las Salines alhier lopen. Las Salines is een zoutlagune, dit zoutwatermeer is ontstaan door de zoutmijnen van Calpe. Die mijnen werden vroeger gebruikt om de vis die in Calpe gevangen werd te conserveren. Deze plek werd al vanaf de Romeinse tijd gebruikt voor de zoutwinning. Er is een mooie looproute om het meer met natuurlijk de Flamingo’s nu, 7 km gelopen net iets teveel voor mijn ruggetje maar het was zo de moeite waard. Daarna rusten en lekker verse pasta in camper gegeten.

Tot slot vandaag maandag, lekker op ons gemak ontbijtje in vorm van verse smoothie maken, hebben kleine blender in camper ideaal. Daarna op fiets Calpe verder verkennen, naar de haven was erg stil niets te beleven wel wandeling door haven. Daarna met de fiets naar de Rots Penón de Ifach Cara Sur, er om heen een mooi park aangelegd. Mensen waren aan het duiken is klein grind strand, yoga, maar vooral ook de berg beklimmers komen daar graag. Zijn vele routes🙈, was nu niet druk slechts 2 klimmers gingen naar boven lopen, hoog hoor dan ben je al moe,dan moet je nog tegen die berg op😂😂. Daarna boodschappen doen bij de Mercadona, en naar camper. Foto’s uitzoeken 🙈🫣verslag maken. Morgen vertrekken we hier is mooi geweest, hebben camperplaats in El Campello gereserveerd. Normaal doen wij dat niet, maar het is extra druk omdat de Spanjaarden deze week vakantie hebben en massaal met hun campers aanwezig zijn. Ook nog paasweekend dus drukdruk.

Wou het kort houden, maar het lukt me niet😜🙈😂.

Lieve groet Geert en Ineke.

Ik vind het reuze fijn jullie te volgen . Heb op 8 april mijn camper , dat is dan mijn 4 de camper .woon in Spanje tegen Aguilas daar kun je overal vrij staan en er is plaats ook in San Juan de los Terreros . Mischien tot ziens .Je schrijft mooi en altijd mooie foto's Bedankt .Herman

Herman 2024-03-25 18:43:05

Calpe ook nog nooit geweest, maar in okt huis gehuurd om feestje te vieren met kids en kl kids daar. Mooie foto’s heb je weer gemaakt. Wij zijn weer richting Murcia ipv Portugal, te slecht weer daar.

Paula Schuring 2024-03-25 19:03:55

Leuk om dit allemaal weer te zien doet ons wel wat als we de foto’s zien lieve groetjes

Hans en Woutje 2024-03-26 10:29:14

Leuk verslag en grappig om na zo'n lange tijd weer vrienden te ontmoeten. Geweldige foto's!