Laatste stuk Italië

Frankrijk, Briançon

Ja hoor sinds paar uurtjes zijn we in Frankrijk, wij staan nu in Briançon. Natuurlijk hebben we het oude gedeelte bezocht helemaal geweldig wat een mooie specifieke details. Het fort hebben we niet bezocht, geen zin meer in.

Maar goed wij hebben natuurlijk nog wat dagen er tussen zitten. Lucca was geweldig, vanuit Lucca kozen we uiteraard weer voor de kleine wegen langs de kust. We wilden in Torino/Turijn terechtkomen met een tussen stop. Ik heb een route foto gemaakt weer hoe we zijn gereden, het was geweldig stukje bergen de nodige bochtjes, prachtige dorpjes langs de zee. Genieten van de bomenpracht en de bloemen. Onderweg nog even de Lidl aangedaan en hoppa daar gaan we weer. We kiezen een CP uit San Rocco sc 4494 campercontact, smalle weg er naar toe maar wat een geweldige plek. Mix parking maar na 20 uur in avond niemand meer behalve camperaars. Wij hadden camper dwars staan langs hek dus een geweldig uitzicht naar beneden zee, baai dorpje alles verlicht schitterend. Ook rustige plek wij hebben €9,50 euro betaald.

Rustige nacht en volgende ochtend vervolgen we onze weg naar Turijn. De route blijft schitterend, wij genieten volop van al het moois, rijden via Genua dachten leuk even door de stad. Jezus wat is die stad groot, drukdruk overal komen ze vandaan😂uiteindelijk hebben we heel Genua gezien en gaan we na 5 kwartier weer de bergen in. Allemachtig, bocht na bocht mijn maag help. Uiteindelijk waren we het beide spuugzat en hebben we de tolweg opgezocht, doen we nooit maar wat een genot even rechtdoor rijden zonder teveel bochtjes zowel Geert als ik vonden het voor deze keer zalig. Moesten nog 130 km tot Turijn dus te doen. Tolweg zeker niet duur 13 euro. We hebben gekozen voor camping Grinto in Turijn want er moet gewassen worden. Voor 2 nachten hadden ze plek weekend dus alles vol, mooie camperplekken wel aan de prijs 27 euro per nacht dan ook nog douche met muntjes. Maar prima camping, vooral het feit bus voor de deur en je kan in half uur fietsen naar centrum langs de rivier de Po. Nou wij dus gelijk nadat we geinstalleerd waren de was in machine gedaan, blijkt de droger stuk te zijn pffff. Gelukkig hadden ze 2 staande droogrekken dus kon ik het kwijt. Volgende dag alles droog, heerlijk in het gras buiten gezeten, zelf gekookt.

Besluiten om donderdag toch te fietsen naar oude centrum Turijn, Geert haalt fietsen van camper mijn fiets lekke band, hoppa lang verhaal kort maken(🤔😂😂)4 gaatjes. Na 1 1/2 uur klaar en we kunnen fietsen. Wat een zaligheid echt goed te fietsen, leuk ook door park, drinken daar koffie, komen een oude burcht tegen hebben we ook wat foto’s genomen. We genieten volop, komen in Turijn en gaan het oude centrum door fietsen maken her en der foto’s. Gaan nog even naar de markt die iedere dag is en waarvan men zegt de grootste van Italië, overdekt en buiten 1000 kramen. Geweldig maar was afgelopen toen wij kwamen, nog even rond gelopen. Koffie en broodje in straatje verderop gegeten en weer fietsen. Fietsen is goed te doen, er is door de milieu zone veel minder verkeer. Je ziet ook veel meer, straatje links,straatje rechts zo leuk. We gaan terug einde dag, mooi geweest. Heerlijk op ons gemak terug naar camping. Geert doet fietsen weer op camper, ruimt de stoelen ook op best fris. Vanavond eten we in restaurant hier, ziet er goed uit allemaal. Het eten was perfect, heel gezellig ook. Afsluiting van Italië, het zit erop morgen verder, viva la France ook weer leuk.

Dit is dus ook laatste verslag voor Italië met de camper, moet ook wel eerlijk zeggen dat er niet veel respons kwam van de groep. Maar toch leuk te doen.

Ik weet ook dat mijn verhalen lang zijn, maar het is ontstaan om onze familie vrienden bekenden op de hoogte te houden van onze reizen.

Voor nu dus allemaal goed weekend, en tot de volgende keer. Oh ja maak apart foto album van Turijn, verslag zit hier al bij😜.

Lieve groet Geert en Ineke.

Weer leuk te lezen en jammer van de weinige reacties. Maar er zijn er toch altijd meer die alleen lezen zijn misschien bang om iets te plaatsen wat iedereen kan lezen. Maar ik vind het altijd heel leuk ga vooral zo door 👍🏻

Henny de Ruiter 2021-10-01 20:11:10

Hallo Altijd heel fijn om te lezen Zo kunnen we een beetje mee reizen Ook mooie foto’s ,waar we ook van genieten. Geniet nog van jullie reis ,wees voorzichtig Bedankt

Elza 2021-10-01 20:27:46

Ik lees nog steeds met veel plezier jullie belevenissen hoor!! Prachtige foto’s; zeker ook die uit Italië. Lucca bezochten wij ook een paar jaar geleden en we deden toen met een gids (die Nederlands sprak) een fietsroute over de muur om Lucca heen. Wij hadden oortjes in om haar te kunnen horen. Was geweldig. En jullie maken een geweldige reis !! Ook van Frankrijk ga ik zeker genieten. Goede reis verder en behouden thuiskomst. Het is inmiddels hier wel goed 🍂 🍂 herfst geworden😉

Willy 2021-10-01 20:32:15

Weer leuk om te lezen wat een rit zeg

Leen en Willy 2021-10-01 20:37:05

Blijf schrijven. We reizen met jullie mee. Prachtige verhalen en foto’s. Ook leuk om plekken weer terug te zien. 👍👍👍💐💐💐

Carla 2021-10-01 20:59:51

Ook al reageer ik niet vaak,ik lees wel graag jullie belevenissen. Je schrijft leuk en lees het dan ook met veel plezier. Hopenlijk tot een volgend avontuur.

Beppie. 2021-10-02 10:23:54

Ik volg jullie wel hoor Maar schrijf niet altijd iets. Ik vind het heel leuk om te lezen en de mooie foto's te bewonderen