Op weg naar Taliouine(safraan stad).

Marokko, Taliouine

Het was wederom een warme nacht, maar we hebben gistermiddag wel halfuurtje regen en onweer gehad. Niet genoeg om de camper schoon te spoelen, wat ziet hij eruit pffff. Bijtijds op want we hebben een lange rit voor de boeg, gaan naar Talouine, de safraan stad. Het is 200 km rijden, en men schrijft dat we er 5 uur over doen. Is helemaal door de bergen en de helft daarvan is witte weg, ben benieuwd. Gisteravond heerlijk gegeten bij een hotel in de souk, wat zo leuk is dat men vooral de avonden buiten verblijft. Iederéén zit bij speeltuinen, op bankjes het is zeer gezellig en heel druk. Nu lekker slapen, morgen reisdag.

Nadat we betaald hebben vertrekken we precies om 10 uur, als we febr.wel gaan komen we hier zeker terug. Nog even foto's gemaakt van de CP plek en de totaal verlaten weg naar het dorp, niemand te bekennen.

We gaan wederom een avontuur tegemoet, hebben er zin in en spannend wat we tegen komen. Ook hoop ik dat de camping open is, hebben toch al paar keer gesloten campings gezien. Het is nog wat mistig dus helaas de leeuwenkop en de hoed van Napoleon zijn niet te fotograferen. Wel hebben we gezien dat hier goed te fietsen is, mochten we terug komen hebben we onze elektrische fietsen mee. Is ook camping met zwembad op 4 km van centrum ook lekker.

Ons avontuur begint prachtig, het is eigenlijk weer 1 rechte weg de R106 die we gaan rijden. We worden wederom stil in de auto, de omgeving krijgt ons stil en we genieten beide in onze eigen wereld. Dan vinden we wederom dat het fijn is dat we dit kunnen doen. En durven, moet eerlijk zeggen ook nu af en toe even zweten. Vooral toen we opeens de hoek om kwamen en de weg weggeslagen was, oeps noodweg maar dat is niet fijn voor camper. Oké dachten we dat is het, haha nee dus denk dat we ongeveer 10 van die situaties hebben gehad. Rijden gaat prima, Geert zeer ervaren en voorzichtig maar de camper oh zo zielig. En je zit midden in een gebied waar je echt niemand maar dan ook niemand tegen komt. Geen mobiel bereik dus oeps, alles gelukt. Onderweg brood gekocht en in camper geluncht.

De contrasten van deze reis zijn overweldigend, alles kom je tegen ook soort hagedissen best veel in alle kleuren. Heb er 2 kunnen fotograferen, prachtig zijn ze. Schapen, geiten, hun herders mensen in klederdracht alles hebben we gezien. Zwaaien vragen hoe het is. Was markt in dorpje ook weer leuk om te zien. En dan weer verder, uiteindelijk hebben we er bijna 7 uur over gedaan. Met stops en lunch mee, camping gelukkig open. Is camping Toubkal, hebben een heerlijke plek onder de bomen. Kunnen vanavond hier eten, prima. Morgen met taxi naar dorp en naar Safraan cooperative, leuk om te zien hoe het werkt.

Hoop dat jullie door de foto's weer een indruk krijgen van onze dag.

Voor nu lieve groet Geert en Ineke.

Volg jullie per bericht, zijn echt soms zo ontdaan dus wat zullen jullie niet ervaren . Het blijf prachtig maar ook armoedig. Kies de goede weg en blijf genieten 😍👍

Meriam 2018-08-04 20:31:20

Elke keer als jullie een bocht omgaan weer een nog mooier uitzicht. Blijf lekker genieten.

Alex 2018-08-04 20:46:25

Elk verhaal,elke foto is weer genieten.

Margot Bal 2018-08-04 21:11:04

Geweldig om te lezen is net of we er een beetje bij zijn door je verhalen en foto’s ga vooral zo door.

Henny 2018-08-04 22:04:55

Wederom prachtig. Vooral de smalle bergweggetjes Een uitdaging

joke 2018-08-05 12:13:34

Beste, Prachtig; we genieten mee Ik vraag me af met welke gps en welke kaart jullie Marokko bezoeken. Francis

Francis 2018-08-05 15:14:34

Francis, kan niet reageren op je reactie via mail heb geen gegevens. Wij hebben 2 goede landkaarten gekocht bij dezwerver in groningen, kun je online kopen. Verder werken winmet google maps, maps.me en wij hebben sygic. Onzw carmin navigatie werkt hier niet. Wisten we natuurlij k, eigenlijk vonden we het zonde om 96 euro te betalen voor een kaart erin voor Marokko. Nu zetten we de tablet aan op Sygic en het gaat perfect.