Tafraoute

Marokko, Tafraout

We hebben tot 24 uur buiten gezeten en ja je moet een keer gaan slapen he, wat was het warm 😓😪. Maar goed, wakker slapen even eruit bij ventilator zitten enz. Toch beetje uitgeslapen 9.30 mooie tijd. Eerst even douchen, alleen koud water kraan open, vergeet onmiddelijk het woord koud water maar. Na warm is het lauw geworden en verder kwamen we niet. Maar toch weer heerlijk een douche nemen. Lekker ontbijtje, kop thee hoppa.

Staan we na ons ochtend ritueel klaar om weg te gaan, krijgen we bezoek hum wat nu. Lang verhaal kort maken, jaja de kapper, op de camping is dat lachen. Ik erg blij knipt mannen en vrouwen, wel eng maar oh het was zo nodig bij mij. Hij gaat zijn spullen halen, kost 80 dirham nog geen 8 euro ja daar houd oma van. Geen 30 euro zoals in nederland. Krijg kappersjas aan en hij begint, ondertussen kletst hij lekker frans met Geert. In de winter druk voor hem met alle camperaars. Na goed halfuur is hij klaar, moet in de spiegel kijken(durf ik dat)wow, echt ben helemaal superblij. Ziet er perfect uit, wou dat mij kapper zo knipte. Lekker vlot, veel gesneden het haar toppie echt blij. Betalen hem en dan op pad, pet en hoed op is warm hihi.

Maken een wandeling lopen langs moskee, en veld met kramen en tenten hum. Komen in centrum, gelukkig geen erge armoe. Die is bij de rotonde, daar staan wat krotten maar nu slaapt men nog denk ik, alles dicht.
Gaan lekker even koffie en thee drinken, ben verzot op de marokkaanse thee. Straks kopen we theepotje en verse munt en verse groene thee. Ze hebben mij ook vandaag geleerd hoe te doen. Zijn de Souk ingeweest en nog leuke slippers gekocht voor de helft van de prijs dan in Marrakech. Grrrrr.mocht foto maken van hem. Daar het vrijdag gebed dag is waren veel tentjes dicht. Vanavond weer even snuffelen. Water halen en dan terug camper, uitrusten en lekker vers fruit eten ipv brood. Jus geperst, hoppa.

Ik weer verslag maken, te warm om te gaan lopen. Zijn nog even bij Restaurant Marrakech geweest, foto gemaakt voor Elly(toesjoer)maar helaas gesloten. Volgens de buurman van supermarktje, is hij in de zomer niet open, alleen in de winter. Gaan we vanavond wel kijken waar we eten.

Morgen gaan we verder, naar Taliouine Saffraanteelt en zien het dan wel. Lange rit 200 km dus bijtijds weg.

Zoals beloofd doe ik de foto's van de mooie rotspartijen er nu bij en van het Berber stel zoals gister beschreven.

Lieve groet Geert en Ineke.

Weer een heerlijk verslag zus, wat moet het toch heerlijk zijn om dat allemaal te zien daar in Marokko. Maar op die laatste foto staat toch een telefooncel, had je ons best even kunnen bellen zal niet zo duur zijn daar vandaan, hi hi. Geniet ze met Geertje van alles wat jullie mee maken, Kus, Inge en Gerrie

Gerrie Harsveldt 2018-08-03 17:50:28

Hoi Ineke en Geert, Vanmiddag zei ik tegen Piet: 'Let op, Marrakech is vast dicht'. Jammer, maar jullie gaan vast deze winter terug. De kapper is inderdaad goed. Goede reis morgen. Best een lang eind met deze hitte.