Reisdag naar Safi

Marokko, Safi

Via de kustweg N301 zijn we afgezakt naar Safi.
Het is niet veel ongeveer 80 km, maar de weg is niet overal even goed.
We zien weer veel onderweg, maar zijn vooral weer onder de indruk wat we zien.
Dorpjes die geen dorpen kunnen heten, huizen leeg de hutten rondom en dan de bewoners die in de hitte lopen om ergens iets te gaan doen. Het zet je wederom aan het denken, vooral hoe goed wij het hebben.

Onderweg stoppen we paar keer om naar de mooie rotspartijen te kijken, soms vergelijken we het met Schotland ,Bretagne of Normandie, werkelijk prachtig. Net zoals de stranden zo mooi weer zijn. Het is niet druk op deze weg, dus wij rijden op ons gemak om alles goed te kunnen zien, zo fijn.

We gaan naar het strand bij Cap Beddouza, daar is een Heiligengraf aan de kust.
Parkeren voor 5 dirham de camper en gaan over het strand lopen op zoek naar het graf.
Helaas staken we deze tocht over strand, te ver lopen door zand ik red het niet met mijn rug. Gaan terug lopen, en dan weer op boulevard heerlijk.

Ook ongelooflijk hoe schoon en mooi het strand hier is, onderhouden, men loopt het strand te harken niet te geloven. Er is een groot vakantie sportpark heel netjes allemaal, ongelooflijk.

Wij stappen in camper en rijden stuk terug om toch het graf te zien, omdat het speciaal is. Ja hoor eenmaal gevonden is het prachtig om te zien, en idd heel speciaal. Genieten met volle teugen, gaan verder en rijden weer door het droge dorre land verder naar Safi.

Daar zijn we aangekomen en gaan eerst op zoek naar de supermarkt Marjane.
Gevonden dankzij google. Slaan weer heerlijk boodschappen in, altijd fijn om weer van alles te hebben.

Op naar de camping, heet camping Safi en Park4night en NKC hebben hem.
Ook hier stelt het niet veel voor, staan alleen op groot veld en ergens nog busje. 90 dirham incl.electra.
Maar goed morgen gaan we Safi in, o.a.pottebakkerswijk, ben benieuwd.

Nu even rusten, straks lekker zelf koken. Moet ook wel restaurant is dicht, hebben even gesnoept van wat lekkere dingen die we hadden gekocht. Vanavond voetballen kijken Engeland-Kroatie.

Voor de mensen die ons volgen en ook naar Marokko gaan of willen in de toekomst, paar tips.

Zag ergens een vraag voorbij komen of er gluten vrij eten te koop is, ja heb een foto gemaakt bij de Marjane is het te koop. Wat je ook echt niet mee hoeft te nemen en overal te koop is in de supermarkt, pasta,
couscous,linzen. Mayonaise, ketchup, sausjes enz.kruiden. Vlees en kip is er, wel in mindere maten maar het is te koop. Eigenlijk is alles te koop, ter info dus.

Lieve groet Geert en Ineke.

Weer mooi om te lezen van jullie mooie reis Willy

Willy 2018-07-12 07:51:52

Met plezier gelezen, heel herkenbaar, we leven helemaal mee.

Rina 2018-07-12 08:59:04

Wat is het toch genieten om zi met jullie mee te reizen 👍😁

Carla 2018-07-12 11:33:11

Weer mooi verslag en foto's

Marjan. 2018-07-12 13:08:06

Leuk verslag en mooie foto's! Hoe warm is het daar overdag?

Henny 2018-07-12 14:26:11

Glutenvrij. Daar. Wow wat apart.