Aangekomen in Slovenië

Slovenië, Maribor

Terwijl de regen wederom op ons dak tikt, ga ik weer even updaten wat wij zoal gedaan hebben.
Allereerst nu 3 dagen dag en nacht regen, om gek van te worden. Maar vanmiddag even 2 uur droog geweest jaja. Hoe krijg je het voor elkaar, daardoor rijden we toch meer door dan de bedoeling was. Normaal bij droog weer ga je nog wandelen in omgeving, helaas door de regen nu niet.

Wij hebben fijne dagen gehad, rijden op ons gemak, in Oostenrijk nu dus. Zijn in Zell im Zillertal op camping Hofer geweest is een acsi camping, wat ons opvalt zijn de extra bedragen die je betaald. Toeristenbelasting oké, maar dan nog een extra belasting afijn 18€ acsi CC tarief, werd dus €25,40. Tja fraag me af hoe lang die acsi tarieven met kortingkaart nog redelijk zijn. Prima camping verder hoor, wij hadden hem uitgezocht omdat ze overdekt verwarmd zwembad hadden. Not dus, was wel open maar geen verwarmd water.

Volgende dag door, prachtige route, rijden geen tolweg dus binnen door. Hebben zoveel gezien, wegversmalling was stuk weg afgebrokkeld, daardoor stoplicht met bordje 10 min.wachten. Opeens zaten we in de sneeuw, wat een ervaring, veel laaghangende bewolking. Mooi voor de foto, regen dus hihi. Heel veel hout ook, jeetje wat een industrie daarin. Mooi stuwmeer, uiteindelijk in een nationaal park terechtgekomen moesten9,50 euro betalen danis ga je het hele park door. De route heet Gerloss alpenroute erg mooi. Mooie waterfall onderweg. Hebben wederom acsi camping gekozen Camping Olachgut in Georgen am Kreischberg, zelfde wat betreft bel.verhaal, is niet anders. Fijne camping.

Vanmorgen verder gereden, besloten naar Maribon Slovenië te gaan. Volgens ons nog wat kunnen zien van concentratiekamp. Prachtige binnen door route door de bergen. Is hemelvaartdag dus in Oostenrijk alles dicht. Maar in Slovenië niet, gewone werkdag. Prachtig kasteel gezien, echt boven op de berg. Gaan naar acsi camping Center Kekec te Maribon, heel gave kleine camping met zeer goede camperplaatsen. Hier blijven we paar dagen, morgen wassen en camper even beurtje geven. Lekker relaxen en de stad in.

Voor nu, lekker afzakkertje drinken , daarna lekker slapen. Hopende op een droge dag morgen.

Groet Geert en Ineke(On Tour).