On route La Roche S Yon, Lassay Les Chateaux, Honfleur.

Frankrijk, Honfleur

Daar wij nu langzaam richting huis rijden, gaan we van dorpje naar dorpje via prachtige wegen en streken.
Er gebeurd niet zoveel spannends meer, dus de verslagen worden minder. Dat wisten we ook wel, zo gaat dat.

Zijn dus weer via de wijnstreek van Bordeaux verder gegaan, natuurlijk onderweg nog even foto's gemaakt van de wijnvelden. Wij hebben ons laten vertellen dat er geen druiven meer met de hand worden geplukt, alléén nog machinaal. Wat wij onderweg gezien hebben, klopt dit. Bij een klein wijnveldje stonden ze wel met de hand te plukken, zal ws voor eigen gebruik zijn. Het blijft een heerlijk gezicht om te zien, druiven plukken.

We wilden naar La Rochelle, daar waren allemaal activiteiten, volvolvol zowel CP als camping.
Wegwezen, zo druk ook niet leuk. Zijn in La Roche S Yon op camping terecht gekomen, met zwembad, dus heerlijk gezwommen. Zelf gekookt, lekker relaxed.

Heerlijk geslapen, ontbijtje en weer op pad. Mooie route weer, neem onderweg gewoon wat foto's, zien ook een giga vlees stier staan. Even gestopt voor de foto, wat een beest zeg. Uiteindelijk komen we uit in Lassay les Chateaux op een cp met sani blok. Prima voor 1 nacht, nog 1 camper en mooie bloemen, gratis.
Gaan gelijk in de benen om dorp te bekijken, prachtig oud dorp, veel bloemen en mooi kasteel. In en om kasteel was een herdenking uit de 1e wereldoorlog. Mensen verkleed speelde dingen na, en je kon een hospital bezoeken, ingericht zoals toen. Helaas was net klaar 18.00 uur. Men verzocht ons om weg te gaan, morgen weer open. Lekker terug naar campertje, drankje en eten maken. Besloten om morgen naar Honfleur te gaan, lekker toeristisch, hihi.

Ook weer heerlijk geslapen in alle rust, ontbijtje en weer op pad.
We hebben de kleinste van de kleinste binnen weggetjes, af en toe spannend hoor zeker als er een tegenligger komt. Alles gaat goed, stoppen nog even bij de bakker in dorp, voor lekker vers stokbroodje voor de lunch.
Rijden door naar Hornfleur en naar de betaalde cp. Hier kun je ook lozen, dat is prettig. Verder is het op loopafstand van dorp dat is ook erg fijn. Bij CP(sitecode 1151 NKC) gekomen, beredruk, grote CP 3 grote velden totaal 240 campers. Als je geluk hebt stroom, dat hadden wij net 1 contact vrij. Staan hier prima voor 2 nachten, toch steeds op pad.
11 euro 24 uur, incl.stroom en lozen water en cassette. Na kop koffie gaan we centrum in, het is een leuk oud stadje, heerlijke straatjes. Leuk om te zien, heel speciale kerk van hout alles binnen. Heb foto van gisteravond en van vanmiddag. Lekker in de kroeg wat gedronken, toen restaurantje uitgezocht. Goede keuze, overheerlijke vissoep vooraf, Geert mosselen met frites en ik verse pasta met rog(vis) in cidersaus. Zalig kaas en crepe na. Lekker wijntje, tjakka viva la France. Terug naar camper, donker en koud en half tien. Doodmoe, dus afzakkertje en lekker slapen. Oh ja, natuurlijk wit wijntje bij het eten he, haha. Half elf liggen we erin.

Maandag, heerlijk rustig aan met alles, na de lunch in de camper gaan we weer lopen. Door de haven, dorp door waar we nog niet geweest zijn. Drinken lekker koffie buiten, wel fris overigens. Ergeren ons dat wij als toerist buiten gelijk moeten betalen, de fransen zelf niet grrrr. Moeten ook even wennen aan andere kleding, warme kleding dus. Dan zoeken we de tuinen op, heel leuk project zo midden in de stad. Afijn we gaan terug het is mooi geweest in de stad, hebben het wel gezien. Nu in camper, lekker drankje verslag maken en straks weer koken.

Morgen gaan we verder en gaan naar Etretat, moet ook mooi oud plaatsje zijn, met mooie krijtrotsen kust.

Voor nu fijne avond allemaal, tot de volgende keer.
Groet Geert en Ien.

Weer een leuk verslag met mooie foto’s.Zo een mooi land zijn er vroeger ook jaren op vakantie geweest.In 1land en toch zo anders in natuur en cultuur.Elke dag genieten en die lagere temperatuur ach kan je alvast een beetje wennen voor als jullie weer in Nederland terug zijn😉🤣🤣.Fijne avond groetjes van ons.

Ineke en Chris . 2018-10-01 19:06:49

O jullie naderen Nederland al weer snel, geweldige foto’s ook. Trouwens wij waren gisteren via france passion bij een jonge wijnmaker die in een kasteel nou ja “ruïne” wijn maakte en plukte nog met de hand. Geen groot wijnhuis 7000 flessen dit jaar. Heerlijke wijntjes gekocht. Goede thuisreis gewenst.

Paula 2018-10-01 19:20:47

Leuk in honfleur zijn wj in juni geweest idd wel toeristisch maar wel leuk en mooie geveltjes in Etretat zijn wij ook geweest erg mooi daar succes met de reis verder

Henny 2018-10-01 19:55:17

Mooie foto's weer en leuk verslag. Ik ben nu in de beaujolais en hier wordt echt alles nog met de hand geplukt. Komt door de manier waarop de wijstokken zijn gesnoeid heb ik me laten vertellen. Veel plezier in Etretat. Mooie falaises. Ik was er dit voorjaar. Er is ook een mooie tuin, die hoog op de rotsen ligt. Van daaruit heb je een nog mooier gezicht op de krijtrotsen.

Joke Stam 2018-10-01 19:56:09

Joke Stam 2018-10-01 19:56:30

Weer leuk verslag , die route hebben wij ook gedaan, wij staan nu in Martil en gaan morgen met de bus naar Tetouan, hier is het nog goed warm.