Skagen

Denemarken, Skagen

Niet normaal, maandagochtend om 6.30 uur gaat de wekker, oh ja moeten om half 8 bij de garage zijn ook niet normaal maar wel nodig. Snel ontbijtje dan sani stop camper vuil water schoon water wc leeg, ff foto maken van mooi uitzicht over het water. Dan richting garage, even 10 minuten wachten en dan rijden de mannen de camper de werkplaats in, sluiten de computer aan op de camper en controleren echt alles, baas er bij nog bij motor enz.gekeken en echt alles is pico bello. Gelukkig maar wij blij, betaalde 200 kronen is 27 euro en camper oke. Tja 8 uur en nu haha, om de hoek Mac Donalds mac cafe, hoppa koffie met bacon eggs muffin wat een feest. Ipad mee en lekker krantjes lezen, hebben dar uurtje gezeten. Rijden weg en zien bordje Palm Beach staan op de fiets niet gedaan dus nu maar met camper gaan kijken, prachtig stukje natuur daar, parkeren camper en lopen stukje rond en dan naar de beach. Ziet er geweldig uit, mooi met de palmbomen, ff fotootjes maken😉. Wij gaan verder, staan gave zomerhuisjes ook. Nu we weer gas hebben hoeven we geen stroom te hebben kiezen in Skagen een camperplaats gratis en geen voorzieningen aan strand. Geen voorzieningen valt mee, toiletten keurig schoon en afval weggooien ook fijn. Prima plek Skagen Damstederne sc 84111, we halen fietsen van de camper en gaan op pad, prachtig natuur gebied hier helemaal blij en genieten. Gaan naar Den Tilsandede kirke is een kerk die in 1775 onder duinzand is ondergestoven, gek gezicht wel mooi. Geert neemt de mooie trap naar boven en maakt wat foto’s van binnen.

We gaan verder fietsen Skagen door, leuke originele huisjes een molen en we lopen de hoofdstraat door. Halen voor het avondmaal heerlijk gerookte zalm stokbroodje wat sla, wijntje en klaar tjakka.🫣(Herman🙈). Als lunch hebben we smørrebrød gekocht en op een bankje in de zon opgegeten. Tot slot fietsen we naar de haven, fietsen we eerst buitenom daar zien we tientallen tankers liggen die wachten, waarop, geen idee. Dan fietsen we tussen door, wat een fabrieken en vissersboten ongelooflijk zo groot. Ik vind het heerlijk om zo te dwalen, komen in de passantenhaven leuke restaurantjes en super sfeer, dit is vakantie. Natuurlijk de nodige foto’s gemaakt😎. Terug bij camper maken we ons klaar voor uurtje strand, 2 minuten lopen, bijna niemand op strand zalig. Eten heerlijk onze zalm, en genieten van prachtige omgeving. Morgen fietsen we naar het uiterste noordelijke puntje Grenen daar komen Skagerrak en Kattegat samen, ben benieuwd.

Dinsdag, na het ontbijt al vroeg op pad voor ons doen 10.15 uur zitten we op de fiets richting Grenen. Prachtig stuk duinen en natuur, heen wind mee. In de verte zien we al de vuurtoren, het is erg druk al. Wij kiezen voor de tractor met kar, voor 35 kronen( 4,75) brengt hij je naar het strand, waar Skagerrak en Kattegat samen komen. Leuk tochtje, hebben rond gelopen gezien wat er te zien was. Veel mooie kwallen gezien🙈🤪. Terug weer met de tractor en kijken even bovenop bij de bunkers, en het uitzicht wat je daar hebt. Tja dan terug fietsen tegen de wind in, pittig maar de elektrische fiets doet zijn werk. Bij de camper gaan we lunchen, dan inpakken en wegwezen. Hebben best nog wat te zien, maar ook willen we rond 3 juli thuis zijn. Dokters afspraken maar ook trouwt Shirley ons nichtje 5 juli, feestje🥳. We gaan nog kijken bij het Rubjerg Knude Lighthouse, vuurtoren die in 2019 ongeveer 70 meter is verplaatst. Helaas zijn wij niet dichtbij geweest, zand lopen lastig voor mij. Dus foto op afstand. Uiteindelijk zijn we nu terecht gekomen wederom aan een haventje, klein maar fijn Haverslev Havn te Fjerritslev sc 14479. Dit was het weer even voor nu, morgen gaan we weer verder op zoek naar oesters voor mijn liefje.

Lieve groet Geert en Ineke.

👍

Beppie 2022-06-21 22:57:45

Heerlijk 👍🏻

Henny de Ruiter 2022-06-22 08:49:37

Nu weer genoeg gezien en beleefd zou ik zo denken. Lekker gesmuld ook miet verkeerd. Jullie weer langzaam richting huis, wij bereiden ons voor op VK/Schotland. Oversteek 7 juli.

Paula 2022-06-22 11:24:54

Fijn dat de camper helemaal oke is, dan nu weer langzaam huiswaarts, langs mooie plekjes.

Ingrid 2022-06-22 16:59:00

Gerustgesteld weer verder. Wij waren bij de vuurtoren in mei 2019, voordat het werd verplaatst. Echt dichtbij de afgrond toen! En op jullie laatste cp, stonden wij toen ook. Alleen toen vreselijk veel wind en regen. Nog even verder genieten jullie.