Camarasa

Spanje, Camarasa

Na een beetje onrustig nachtje toch met lekker gevoel waker geworden, alléén de vogels hoor je. Wij hebben besloten hier extra dag te blijven. Het is zo een oase van rust en dan de prachtige omgeving, straks leuke wandeling maken. Hebben gelukkig genoeg boodschappen gedaan dus eten komt goed.

Na de lunch op pad, is licht bewolkt en nu weer stevige wind maar vest aan en hup.
Er zijn weer aantal berg beklimmers op pad, wie het eerste boven is hihi. Knap hoor nooit van mijn leven.

Onderweg zien we bord en we zitten dus en in een natuur reservaat en in Campus Arqueologia La Noguera, dit is een archeologisch gebied waar ook nu gewerkt wordt. Territori Neandertal 50.000 anys het heet la Roca dels Bous. Heel interessant dat gebied. We lopen door dorpje en gaan dan richting natuur reservaat waar veel verschillende vogels zitten en waar ze ook aan het broeden zijn. Erg gaaf om te zien, mooi wandelgedeelte aangelegd. Helaas is de vogelhut waar je prachtig alles zou kunnen zien op slot, dus lopen we verder.
Ook prachtige vijgenbomen en veel bloemen, mooie periode is dit om alles in bloei te zien.

Ook gaat men met de kano de rivier el Segre over, mountainbikers en wielrenners van alle sporten thuis.

Nu lekker weer in camper hebben zo'n 8 km gelopen dus prima wandelingetje. Leuke foto's gemaakt.
Morgen gaan we dus bijtijds richting Lleida, oude stad in en kasteel bezoeken.

Daarna hebben we ik denk een leuke cp uitgezocht bij een wijngaard waar ze zelf wijn maken. Kun je proeven en naturlijk flesje kopen omdat je gratis mag staan. Plaatsje heet Arbeca wijnhuis denk ik Vinya els Vilars van NKC iemand al eens geweest misschien. Ligt iets van Lleida af.

Voor nu fijne avond allemaal.
Gr. Geert en Ien.

Weer prachtige fotos. Geniet lekker, wij zijn weer thuis, ook wel weer lekker hoor.😂😘

Fenny 2018-05-15 09:26:25

Fijn om te lezen hoe jullie zo lekker genieten

Hans en Woutje Verbeek 2018-05-15 09:49:50

Prachtige foto s Fijn om te mogen volgen