Haven Bari naar Griekenland

Italië, Bari

Wat een feest, wij zijn ingecheckt bij de ferry naar Greece. Altijd spannend weer, vooral met de covid natuurlijk. Maar we hadden ons huiswerk goed gedaan, PLF formulier voor Griekenland ingevuld en acc. gele boekje met inentingen geaccepteerd, nog even formulier voor op de boot invullen, gedaan en klaar. Staan nu als eerste om aan boord te gaan straks, camping on board dus stroom en slapen in camper, helemaal top.

Hebben hier net wel onze duurtse koffie(4x) en 2 broodjes tonijn gegeten van heel Italië 23 euro. Koffie overal tussen €1 a €1,50. Maar mag de pret niet drukken, was lekker.

Maar zijn nog 2 dagen onderweg geweest na laatste verslag. Zoals jullie weten rijden we op ons gemak binnen door, de wegen die we nu hadden waren niet al te best, soms dus bonkebonke pfff. Wat we vooral zien is dat de velden nog steeds worden afgebrand, dit geeft enorme lucht vervuiling, op 1 stuk ging het iets te dicht langs de weg het vuur, rakelings er langs(zie de foto). Onderweg koffie met een heerlijke sandwich, wij zullen de koffie missen uit Italië. Uiteindelijk zijn we in Zapponeta beland, hadden cp uitgezocht aan zee. Nou dat was hij wel, aan zee, maar helaas in verval. Zo zonde, stonden 5 campers. Wij zijn wel gaan staan, maar 1 nachtje,oude man met rollator🤪, kwam admie doen lachen hoor. Maar op de site stond 15 euro, wij moesten 20 euro betalen wel stroom. Te moe om er iets van te zeggen, morgen verder. Area Di Sosta te Zapponeta.

Volgende ochtend laatste etappe naar Bari, is niet ver meer, dus op ons dooie gemak lekker rijden. Geert vind het leuk om door de steden te rijden, lekker smal met alle obstakels van dien🤣. Zijn dwars door Barletta gereden, wel leuk al die kleine winkeltjes balkon vol was. Toen door Trani gereden, idem dito oude centrum en mooie oude weg met Oleanders dwars door de stad. Daar vandaan zijn we afgeslagen en hebben de olijfbomen route binnen door genomen, smalle wegen maar zoveel mooie bomen gezien, vijgen, amandelen, granaatappelen en olijfbomen natuurlijk. Ook wat Trullo’s oude opslaghuisjes van vroeger, was super rit. Uiteindelijk bij centre commercial geëindigd, boodschappen voor eerste dagen halen, natuurlijk nog wat drank. Voor als de ouzo ons neus uit komt🥳.

Als we klaar zijn gaan we naar de cp aan het strand Area Trullo Beach te Molfetta, prima plek 15 euro all.in. Nog 25 km naar de haven van Bari, prima dus. Heerlijk chillen en spannend wat de reis ons verder brengt. Na een goede nachtrust, nog even koffie gedronken op camping a 1 euro(haha) en dan verlaten we deze heerlijke plek.

Rijden in 1 stuk door naar Bari(haha 25 km)en dan hebben jullie in begin al gelezen hoe het gegaan is. Ook komt er een foto voorbij dat ik in de rij sta om onze tickets te verkrijgen(haha). Nu half 3 in de middag, wij staan hier met 2 campers nog maar. Ben heel benieuwd hoe druk het nog gaat worden. 2 jaar geleden was het hier gekkenhuis.

Nou lieve allemaal, dit was het laatste verslag uit Italië. Op zee is het dure tarief dus geen activiteiten.

Oh ja, hadden mondkapje achter de Garmin gedaan ivm hitte, werkt prima.

Lieve groet Geert en Ineke

Goed idee van die zonbescherming 😜 hele fijne tijd in Griekenland. Hier in Montenegro is ook de vakantie gestart. Dit is te merken aan het waterpark wat sinds vandaag is geopend. En de drukte van de vakantiegangers uit het land zelf. Erg veel toeristen zien wij nog niet.

Paula schuring 2021-07-01 15:12:49

Heel veel plezier in Griekenland. Ben benieuwd na jullie verhaal

Jeannette 2021-07-01 16:33:52

Mooie oude olijfbomen , en ook mooi de bloeiende boompjes in die straatjes. Genieten!!

Geja Stevens 2021-07-01 21:27:49

Zo te zien is alles weer even mooi hele mooie fotos hoor we genieten er ook van nog veel plezier en voorzichtig