Van El Jadida langs gehele kustweg naar Oualidia

Marokko, Oualidia

Maak toch maar kort verslagje van vandaag.

Gisteravond overigens prima gegeten op de camping, er was wijn en bier, de wijn smaakte prima kwam uit Meknes. Half flesje wijn voor 80 dirham(zeg bijna 8 euro)biertje 18 dirham. Eten was p.p.45 dirham, een bord vol en lekker. Laatste stuk voetbal gekeken, ja wel tijdens eten. Maar hier komen dus de rijkere bier drinken, en geloof me ze bestellen 2 flesjes tegelijk. Dure auto's voor de deur, en allemaal roken. Voor de kenners, de pauw heeft een jonkie heb foto genomen.

Maar goed wij hebben wederom een bijzondere rit achter de rug, veel gezien. Olie industrie, prachtige route door natuurgebied heel mooi. Zoutvlaktes, hier niet verwacht en het zijn er heel wat. Ezelvervoer natuurlijk, verkoop langs de weg. Ze staan met 2 paprika's in hun hand om te verkopen. Kraampjes voor zover je dat kan noemen, met kalabassen, meloenen enz. Veel groenten ook, gaaf om te zien.

Dan opeens opstopping, giga transport op de weg, niemand kan er langs neemt de breedte van de weg in beslag. Nou niemand, natuurlijk zijn er die het wel doen echt levens gevaarlijk. Loopt iemand bovenop de ketel, hij moest daar waar nodig de electriciteitsdraden omhoog houden anders kon het transport er niet onder door.
Wij hebben er kwartiertje achter gereden, geen probleem ook leuk om te zien dat er overal mensen vandaan komen om te kijken.

Overigens zijn de Marokkanen hier knettergek met auto rijden, nee stapelgek zijn ze. Wat een risico's nemen ze.

Maar goed, wij dus een prachtige tocht achter de rug. Rijden dan Oualidia binnen, prachtige lagune prachtige stranden rotsen. Heerlijk om te zien, de CP plek is helemaal vol, het is stervensdruk en weer geen camper te bekennen. We besluiten naar de camping te gaan, net buiten dorp. Wij (ik) wil ook niet alléén ergens voor de nacht staan. Camping Laguna Park van NKC en Park4night is mooi, prachtig uitzicht met water en stroom bij de plekken. Warme douche en zit toilet en SCHOON. Betalen 95 dirham, net zoveel als vorige camping waar slechtste sanitair tot nu toe was. Maar goed, we zijn met alles zelf voorzien dus dat is fijn, nu niet nodig. Gewoon met wc rol onder je arm naar toilet.
Foto van camper is nu ons uitzicht, hoop vanavond mooie zonsondergang.

Vanavond eten we op camping, morgen gaan we naar strand, lagune, en dorp lopen, pittig loopje. Oh ja, kijken nog steeds tv via schotel, nu Tour de France.

Groetjes Geert en Ineke.

Mooie foto's ! Interessante reis! Geniet ervan, ik blijf jullie volgen.

Henny 2018-07-08 17:34:29

Mooie foto’s en weer een leuk verhaal. Doe voorzichtig.😘

Fenny 2018-07-08 17:41:45

Dus niks onveilig.

Yvonne niezink 2018-07-08 23:40:59

Wat heerlijk dat jullie zo genieten. 💋

Margot 2018-07-10 09:08:42

Wat een prachtige en gedurfde reis. Hoop met mn camper daar ook eens een tocht te maken. Top van jullie., vraag. Hoeveel km per dag rijden jullie daar naar camp to camping.?