Thassos

Griekenland, Δήμος Θάσου

Thassos mooi Thassos, vandaag 8 dg geleden voor het laatst een verslag gemaakt. Daarin had ik de overtocht vermeld en dat we op camping Golden Beach zijn gaan staan. Daarna stilte, want wij hebben heel rustige dagen gehad op het mooie eiland. Echt vakantie, uitrusten, naar zee, lekker zwemmen uurtje in zon,langer niet is voor ons genoeg. Beetje lezen, wandelen, enzenz.wat echt heel fijn was dat net buiten de camping een supermarkt is waar je alles kan krijgen. Maar nog fijner, een verse slager met perfect vlees en mooie prijzen. We hebben dan vaak zelf gekookt, met zulk vlees zalig. Hebben avondje in Thassos stad gegeten, aan de haven heel gezellig met de kids van onze goede vrienden, die daar ook waren. Van de camping af gaat een bus naar Thassos stad, erg makkelijk en goed te doen. Je moet wel beetje kunnen rijden hoor, gaat door kleine dorpjes, vol auto's, mijn god.

Hebben avond rondje over camping gelopen, was grote groep mensen maken muziek en zongen, erg gaaf. Stonden te luisteren, werden stoelen v oor ons gehaald, kregen drankje en hapjes. Was naamdag vieren van iemand, heel gaaf mee te maken. Dat is zo leuk op een camping.

We hadden besloten om de camper hier op Golden Beach te laten staan, mooiere locatie is er niet vanaf de camping gelijk op prachtig strand. Hoofdwegen goed te doen met camper, kleine tussen wegen is toch wat lastig. Om toch wat van eiland te zien, hebben we een auto gehuurd. Omdat er iets niet goed ging kregen we jeepje mee, ipv Fiat Panda, helemaal goed. Gisteren was het zover, om half negen auto halen en gaan met die banaan.

Altijd even wennen, maar mijn mannetje kan dat heel goed. We hebben een kaart gekregen van het bedrijf van wat de moeite waard is. Wij hadden zelf al wat gelezen en als eerste wilde we naar de marmer groeve/mijn. Is een heel gebied waar ze marmer zagen in blokken. Je weet niet wat je ziet, echt mooi. Grote blokken liggen genummerd klaar voor vervoer. Vanaf Golden Beach binnen door is een zeer spannende weg, pfff scherpe bochten en zeer steile afdaling. Was erg blij dat we beneden waren, aan een bekend strand Marble beach, doorgereden niets voor ons. Alleen maar bedjes parasols enz.gaan via andere weg terug, stukken rustiger rijden. Komen in Thassos stad uit, en gaan het hele eiland om en paar plaatsjes in binnenland zoeken we op. Zijn in Prinos geweest, maandagmorgen markt, erg leuk. Via kleine straatje gaan we de bergen in , geen camperwegen hoor. Zal niet alles benoemen, er zijn weer leuke foto's vind ik. Van onderweg mooie uitzichten, wat wel de moeite waard is om te noemen is Theologos, diep in de bergen prachtige route. Zeer smalle straatjes, zeer authentieke huisjes erg gaaf te zien met leien daken. We rijden nog verder naar de watermolen, leuk te zien is oud uit 1237, zijn allemaal kleine projecten die we zien. Je moet altijd dezelfde weg terug, zijn niet veel wegen.

Ach Aliki mooie baaien aan elkaar, Kazavati bergdorpje, heel veel Bulgaren, Roemenen en uit alle hoeken en landen komen ze. Conclusie is, dat wij een goede beslissing hebben genomen Thassos met camper te doen. Voor jullie die ook dit idee hebben, gewoon doen. Hoofdweg goed te rijden, kleine dorpjes niet doen. Auto huren, niet duur(40 euro 1 dag, meer dg goedkoper) eiland is niet groot 130 km rond maar je bent wel dagje zoet. Wij hebben geweldige dag gehad, wij hebben heerlijke 9 dg op Thassos gehad maar gaan morgen woensdag 31-7 weer verder. Terug naar het vaste land. Kavala staat op de planning, de tijd gaat ook door he. Vanavond nog even lekker buiten de deur eten. Hebben huishoud dag gehad vandaag, wasdag dus ja, nu mag het.😂.

Voor nu fijne avond allemaal,

lieve groet Geert en Ineke(On Tour).

Mooi verslag, zeer inspirerend.

Jons Smit 2019-07-30 17:58:43

Wat een feest van herkenning, werd er zelfs een beetje door geraakt. Vooral de laatste foto! Dat was heel lang ons uitzicht vanuit ons huis. Als je vanaf de camping richting Hotel Golden Sand loopt over het boulevardje voorbij Restaurant Fedra. Daar staat een witte kiosk, waar je sigaretten etc. kan kopen. Als je daar op de boulevard met je rug naar de zee staat, zie je hooggelegen een huis. Daar hebben we bijna 18 jaar gewoond. Het is een mooi eiland, voor ons werd het te druk met vooral in de zomer teveel toeristen uit de balkan. Wij gaan volgend jaar nog eens kijken. Ik kijk uit naar de komende avonturen. 😊🙋🏻‍♀️

petraeleftheriadis@outlook.com 2019-07-30 18:41:20

Wasmachine weer een leuk verhaal en foto's. Bedankt. Groetjes

Theo 2019-07-30 20:42:14

Super weer !!

Henny de Ruiter 2019-07-31 09:29:30

Leuk om weer de belevenissen te lezen en de Foto,s te zien Wij schieten lekker op ook met de tuin de bestrating is klaar en het gras in gezaaid