San Gimignano Panzano Greve.o

Italië, Greve in Chianti

FB zegt schrijf iets, ik doe niets anders haha. Zoals in laatste verslag gemeld( fotoalbum)zijn we door gegaan naar San Gimignano, niet ver dus mooie rustige route al beetje Chianti. Zijn daar op cp gaan staan camperstop sc 133, perfect voor bezoek stadje. Is camping bij kun je sanitaire stop maken verder is er niets, wel vol. Je kunt naar dorp lopen goed 2 km heen, dus ook weer terug. Stopt voor de CP busje brengt je gratis naar centrum, daar hebben wij voor gekozen, heb veel last van mijn rug gehad na 9 km lopen in Siena, dus werkt het busje perfect.

Ja dan San Gimignano, was leuk hebben rond gedwaald ook toevallig markt, koffie gedronken broodje gegeten en in alle hoeken geweest. Was druk heel druk. Maar wij hadden niet zoiets van wauwwww. Dus leuk om geweest te zijn, natuurlijk zijn er foto’s gemaakt. Koffie gedronken, broodje gegeten en terug naar camper. Wij zijn gelijk vertrokken om door te gaan naar Panzano, oftewel stukje Chianti route gereden. Wat is Toscane geweldig, mooie route door de heuvels wijnvelden, genoten. Einde middag kwamen we in Panzano aan, ook cp plek tussen oude en nieuwe dorp in. Behoorlijk vol, jammer dat de Italianen hun campers daar zetten om te stallen, natuurlijk op de mooiste plekjes met uitzicht. Wij nu(donderdag)chillen, morgen vrijdag(vandaag dus )gaan we Panzano bezoeken.

Heerlijk stil hier dus goed geslapen, vanmorgen op pad gegaan. Eerst oude gedeelte Panzano, hum niet veel bijzonders. Wel rondgekeken, prachtig om de wijnvelden daar rondom te zien. Toen naar nieuwe dorp gelopen, niet ver maar ook dat kon ons niet echt bekoren. Zijn natuurlijk wel bij Dario de slager geweest, schijnt beroemd te zijn, in slagerij wezen kijken, men was net vlees aan het uitladen. Leuk te zien🤔, zag er prachtig uit allemaal. Gaan koffie drinken op het plein, besluiten terug naar camper te gaan en verder te rijden. Stukje Chianti route richting Greve, nou onze Garmin is weer voor zich zelf begonnen haha, zou 5 km zijn is 50 km geworden. Maar was een prachtige route, Toscane wat ben je mooi.

In Greve op de CP prima stek 800 meter van centrum, we gaan maar gelijk lopen willen in dorp eten dus even dorp verkennen. Kunnen er heel kort over zijn, wij vinden ook dit dorp niet ons ding. Wel leuk prachtige slagerij, hammen knoflook aan plafond schitterend vlees, ook restaurant heel speciaal allemaal. Wij hebben er niet gegeten, had mijn zinnen op pasta Carbonara gezet. In leuk Italiaans restaurant gegeten, top eten, top bediening. Bij binnen komst kreeg je glas Prosecco van het huis, geen halve liters wijn wel fles, dan maar een fles🥳. Bij afrekenen klein stukje dessertaart gekregen overheerlijk, ja met een glaasje dessertwijn erbij😂🥳.
Heerlijk om terug te lopen naar de camper, nu klaar met verslag.

In dit verslag de foto’s van San Gimignano, maak album van foto’s van vandaag. Eigenlijk wilden we nog naar Florence, maar we hebben geen zin in de grote drukte meer. Laten het voor wat het is, gaan wel morgen naar Lucca ook erg druk maar nog nooit geweest. Daarna gaan we weer heerlijk de rust in, gewoon lekker binnen door tuffen.

Allemaal fijn weekend,
Lieve groet Geert en Ineke.

Leuk verslag weer en Lucca vonden wij ook wel leuk vind Toscane ook heel mooi. Veel plezier nog 👍🏻

Henny de Ruiter 2021-09-24 23:19:53

Kalimera! Weer leuk om te lezen…..mooie foto’s en wij genieten met jullie mee….🎉😘🙋‍♀️🤩

Petra Eleftheriadis 2021-09-25 06:45:20

Leuke omgeving.

Kobus 2021-09-25 07:47:04

Erg leuk allemaal. Veel plezier met vervolg van jullie reis.