Kalamata

Griekenland, Kalamáta

Wij hebben aantal dagen vakantie gehad, gewoon niets doen. Hangen, zwemmen eten en drinken, en reis naar Mani voorbereiden, maar ook klagen over die vreselijke hitte😱💃🏻😎😂.Met dank aan aantal Griekenlandgangers voor hun tips over de Mani.

Laatste verslag waren we in Pylos, heerlijke stek. We hebben nog gezelschap gekregen van 2 campers Italianen. Verder zeer rustig met campers. Hebben in centrum ‘s-avonds op terras wat gedronken, heel gezellig. Daarna gegeten op advies van Ab bij Souvlatsi, kan je vertellen doen mocht je er zijn, heel simpel maar vers en genoeg. Heel gezellig zo midden op het plein, heerlijk mensen kijken. Daarna nog ijsje gehaald en toen terug camper. Lekker slapen, mooi geweest, morgen gezond weer op.

Volgende ochtend gaan we verder, weten nog niet waar we terecht komen.
Voor we weg gaan zie ik een grote vis, toevallig foto toestel in mijn hand, tjakka op de foto🤩.

Oja we zijn natuurlijk langs Koroni gekomen, nog sterker we zaten midden in oude gedeelte, pfffff wat een spanning. Hen die er geweest zijn begrijpen dit wel. Ook langs Methoni nog gereden, grappig dat het daar heel druk was.

Onderweg komen we langs sinaasappelbomen en ja hoor, de eerste verkoopkramen dienen zich aan, we stoppen en kopen bij heel oud vrouwtje net van 6 kilo voor 4 euro, allemaal blij. Gaan verder, uiteindelijk kiezen we voor een oude camping die niet meer bestaat, gedoog plek in Agios Andreas aan strand. Prachtige oude bomen, settelen ons daar tussen en lopen naar de beachbar🤪mammakita heet het, nou mammakita is de baas. Jonge vrouw veel tattoos ze is de baas, mogen staan, moeten ons gedragen de buren zijn de camperaars zat. Dit ivm pippi🥳😂, snap het wel. Sorry maar zien het gebeuren wat een viezerikken sommige camperaars zijn. Maar goed wij hebben het naar ons zin gehad bij de beachbar, lekker wat gedronken kregen wat tapas hapjes. Daarna lekker gezwommen en chillen, beetje laat de muziek tot 2.30 uur mocht de pret niet drukken😴🥱.

Volgende ochtend toch maar weg, lekker ritje niet echt spectaculair hoor. Maar die prachtige zee en de natuur maken veel goed. Uiteindelijk komen we in Kalamata terecht, in haven kun je niet meer staan. Is camping Fare Kalamta, lieve mensen top hier. Zeer simpele familiecamping , aan zee weg ertussen. Maar je kan onder weg doorlopen zit je gelijk aan kiezelstrand. Schoon sanitair, voor. 1 euro wassen, keuken zeer schhon met koelkast en vriezer. Koudwatermachine heerlijk vers koud water, altijd warm water overal, perfect. Niet groot, je krijgt een parasol, ook bij de tentjes 2 stoelen en een tafeltje top. 20 euro p.n.incl.alles in hoogseizoen😜voor de camper he.

Wij hebben zeer luie dagen gehad hier, heerlijk gezwommen en geluierd, op de tablet autorace gekeken zondag😭. Lekker uit eten geweest gister. Verder zelf gekookt, kan niet iedere dag feest zijn he.

Zoals gezegd bij de intro morgen verder, sluiten nu de 1e vinger van de Peleponnesos af, morgen dus de start van Mani de 2e vinger.

Voor nu fijne avond, tot over een aantal dagen maar weer. Denk zomaar dat we wat spannende weggetjes zullen tegen komen😂😂.

Zo leuk te lezen en weg te dromen en hiervan tips op te vangen en hopen dat we dit ook kunnen gaan doen Heerlijk Dank je Ik.blijf volgen

Gerry 2021-07-19 19:46:06

Heerlijk weer

henny de ruiter 2021-07-19 20:03:19

Mooie verhalen ik volg jullie

Deprez nicole 2021-07-19 20:07:11

Weer heel leuk om te lezen veel Plezier

Leen en Willy 2021-07-19 20:17:31

Met jullie verhalen en foto’s krijg ik steeds meer zin om te vertrekken. Heerlijk een beetje meegenieten en de tips straks gebruiken.

Els Haxe 2021-07-19 20:32:16

Wat een leuk verslag en mooie foto's.

jons smit 2021-07-19 20:40:32

Weer leuk om te lezen, wij zijn nu in Zuid Frankrijk

Rina 2021-07-19 20:49:59

Weer leuk geschreven.geniet van jullie reis.

Beppie 2021-07-19 23:27:11

Leuk om te lezen. Veel plezier

Jeannette 2021-07-20 10:50:40

Het ziet er goe uit wat er allemaal te zien is 0p deze bolheid is het ook goed wij keutelen lekker door wij gaan weer een dag of 4 weg naar het oosten van het land in een hotelfietsen mee en lekker wandelenHet weer hier is niet om over over te schrijvensrijnwind en Buien maar goed we vermaken ons primagr Hans en Woutera