Van Delphi, via Korinthos, naar Kalo Nero

Griekenland, Kalo Nero

Wat een leven hebben wij, kan nog steeds niet geloven welke vrijheid wij hebben en bevoorrecht zijn, dit te kunnen doen. Natuurlijk na 45 en 55 jaar werken was dit onze droom, we did it.

Vanuit Delphi waar we 3 dg zijn geweest en niets gedaan hebben(2 jaar geleden geweest en alles bezocht)gaan we verder. We hebben besloten naar Kalo Nero te gaan, maar rijden eerst naar Korinthos. Natuurlijk rijden wij weer de kleine wegen, meeste zijn echt goed te rijden. We komen weer door prachtige gebieden, gekke dorpjes. Soms verbaasd over de vele olijfbomen, de vlaktes vol met vruchtenbomen, vijgenbomen, wijnvelden wat een genot om op je gemak daar van te mogen genieten. Ook vervallen dorpen zien we, wij blijven genieten. Komen in de buurt van Korinthos, de weg langs de inmens grote haven nemen we. Je weet niet wat je ziet, al die boten die liggen te wachten, laden,lossen zeg het maar. Wij rijden voorbij het kanaal van Korintië, uitgebreid geweest 2 jaar geleden , rijden nu door. Hebben een cp uitgezocht in het oude Korinthos, kruip door sluip door, gevonden.

Is CP Camperstop sc 12877 Anciënt Korinthos, prima plek betaald 13 euro voor nacht incl.alles, electra, douche,wc, water cas.legen. Ook mag je luifel uit doen dus gewoon camping, bijzonder behulpzame mensen ook. Olijfolie, wijn en eieren waren er nu te koop. Overigens hebben wij olijfolie gekocht op camping Delphi, nog nooit zulke lekkere olijfolie geproefd, van eigen oude olijfgaard met een notensmaak, voortreffelijk. Gaan in de avond een stuk lopen in het oude dorp, echt oud met de opgravingen, boven ligt ruïne van kasteel(foto gemaakt,te ver)mooi kerkje oude huisjes. Leuk om door heen te lopen. Gaan eten bij restaurant Marinos, prima gegeten en mooie zonsondergang gezien. In het donker naar beneden, hoe was het ook weer hihi. CP gevonden, afzakkertje en lekker slapen. Morgen weer verder, richting Kalo Nero.

Na het ochtendritueel, ook zorgen dat alles leeg en vol is, nemen we afscheid van deze aardige familie. Kopen ook nog fles olijfolie, wij zijn grootgebruikers komt dus wel op. Vervolgen onze weg en doen bij een nieuwe griekse supermarkt boodschappen. De vloer is van marmer en glimt als een spiegel, groot assortiment en duur. Wel heerlijke koffie voor weinig,haha. Als we verder gaan is er ook stukje snelweg, daarna weer door de prachtige natuur. Komen in Kalo Nero aan, hebben geluk dat er iemand weggaat, dus Geert kan de camper er zo inrijden. Heerlijke plek onder grote boom gelijk vooraan. Nu al paradijsje, cp plek Kalo Nero sc 64743.
Blijven hier weekje vakantie vieren, genieten, beetje fietsen en wandelen, lekker eten. Niet te vergeten zwemmen in de heerlijke zee. Daar onze dagen niet echt spannend zijn heb ik ook niet veel te melden daarover. Wij genieten van alles, nou ja alles. Zeg niet teveel erover, maar we hebben wat duitse buren die denken dat het hier van hun is, zo jammer. Nu vrijdag, vanavond lekker uit eten gaan naar het stationnetje,ook als tip gekregen. Hebben ook al in Kaptoni gegeten en hotel prima allemaal, jaja ook zelf al paar keer wat gemaakt hoor. Gisteren overheerlijke eigengemaakte kippensoep, heerlijk even wat anders.

Overigens ook wat schilpadjes gespot, voorlichting van de studenten gehad. Hebben nest uitgegraven, alle 30 eieren niet goed.

Voor nu allemaal fijn weekend, wij gaan ons voorbereiden op onze volgende trip, maandag de Lousioskloof rijden en Dimitsina en Stemnitsa inclusief klooster bezoeken. Ben heel benieuwd weer, altijd weer fijn iets te doen.

Groet, Geert en Ineke On Tour

Mooie foto's, bijzonder om te zien die nesten met de eieren en de schildpadjes. Heerlijk de zee! Groetjes 🚍🇬🇷